Az ezredfordulón még ipari paradicsomot termelő összefogás időközben jelentősen átalakult, mára hazánk legnagyobb dinnyetermesztési integrációját működteti, és piacvezető szerepre tör vöröshagymában. A jelenlegi taglétszám megközelíti a 70 főt, a paradicsom helyét pedig fokozatosan átvették a ma is termesztett szántóföldi zöldségek, a görögdinnye, a vöröshagyma, a fokhagyma, illetve a zöldbab és a zöldborsó. A tagok Békés vármegyében, a dél-alföldi régió legdélebbi szegletében, Dombegyház környékén dolgoznak, csaknem 1200 hektáron. A tész tavalyi nettó árbevétele meghaladta a 6 milliárd forintot.
Az 1800-as évek végén épült Nyéky-kastélyban, egy családi kúriában van a Dombegyházi EURO Tész Kft. központja. A tagok döntő többsége intenzív gazdálkodást folytat, hiszen például öntözés nélkül ma már elképzelhetetlen a szántóföldi zöldségtermesztés. A kiváló termésminőség és a kellő hozamok érdekében a kezdetek óta törekednek a legkorszerűbb technológiák elsajátítására, alkalmazására.
A tagok között a generációváltás problémája kiemelten nem érződik. Bár tavaly két tagjuk is felhagyott a termesztéssel a korára hivatkozva, partnereik többsége fiatal.

A tész vezetője, Dorcsinecz Balázs 2004-ben kapcsolódott be a munkába édesapja, Dorcsinecz János mellett először az egyetemi tanulmányai közben nyaranta, majd a villamosmérnöki diploma megszerzése után egyre bővülő feladatkörrel tanult bele a vezetői tennivalókba. Elmondása szerint náluk is érezhető a mezőgazdasági, illetve a kertészeti termesztés koncentrációja, a kisebb üzemek egyre inkább kiszorulnak a piacról, míg a nagyobbak tovább bővülnek.
Intenzív technológia, nagy választék
A görögdinnye termesztését 2002-ben kezdték. A kezdeti 30 hektárról néhány év alatt 80-90 hektárra nőtt a saját termőfelület. Zömmel fóliaalagutas technológiát alkalmaznak, a terület elenyésző részén termesztenek takarás nélkül. Ezenfelül további bő 300 hektár dinnyeállomány integrációban csatlakozik az összefogáshoz.
Mára a legfőbb terményük a görögdinnye lett, amelyből évente 15-20 ezer tonnát értékesítenek. Elsődleges céljuk a hazai piac kiszolgálása (35%), a fennmaradó rész (65%) exportra kerül, elsősorban északi partnereknek szállítanak, a balti és skandináv államokba. A tagok kis mennyiségben, külön kérésre saját értékesítést is folytathatnak, de mennyiségi korlátozással.
