A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) idén júniusban indította el „Tények ízekre szedve” című szemléletformáló kampányát. A kezdeményezés célja, hogy nyitott és hiteles módon mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket.
A kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi középpontba, miközben rávilágít a mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére.

E kampány keretében került sor december 10-én egy szervezett látogatásra a hajdúnánási Nánási Struccfarmon, ahol a tulajdonos Nyakas Dániel mutatta be a gazdaságot, és velük közösen saját, nem mindennapi alapanyagokból sütögettek a részt vevő újságírók.
Hozzátette: „Mi ezért tárgyilagosan bemutatjuk a tényeket – nem hagyjuk átverni a fogyasztókat és azt, hogy méltatlanul ócsárolják egyesek az állattartókat. Ahogy azt sem, hogy a húst, tojást, tejtermékeket egészségtelennek kiáltsák ki. Az agrárium olyan érték, amire vigyázni kell, és a gazdákat is segíteni ebben a harcban.”

A kampány arca Szécsi Zoltán háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, gazdálkodó, aki saját sportolói és családi tapasztalatait is megosztja a közönséggel. Mint hangsúlyozta „Sajnos sokszor tudományosan megalapozatlan cikkek, tik-tok videók hangolják a fogyasztókat a hús- és tejtermékfogyasztás ellen. Pedig ezek igazán fontos tápanyagokat tartalmaznak, és megfelelő mennyiségben fogyasztva egészségesek.
Illetve ahogy például legutóbb a Remény Farmon is megmutattuk, most, a Nánási Struccfarmon is: a magyarországi állattenyésztés egyre korszerűbb és fenntarthatóbb.



