
Az Egyesült Királyság számos zöldség- és gyümölcsfélét importál Spanyolországból, amelyek jó hírnévnek örvendenek a szigetországban, mondta José Miguel Flavián Erlac, a mezőgazdasági termelőkre, gyártókra, trendszakértőkre és marketingszakemberekre szakosodott tanácsadóvállalat, az GM & Co londoni igazgatója. Hozzátette, hogy a brit fogyasztók sajátosan a funkcionalitás, a kényelem, az innováció és a prémium minőség kombinációját keresik. Hajlandóak többet fizetni az általuk értékelt méltányos kereskedelem, a helyi termékek vagy az állatok jólétének támogatása érdekében.
A Brexit radikálisan megváltoztatja az Egyesült Királyság és annak fő gyümölcs- és zöldségszállítója, Spanyolország közötti kapcsolatokat. Tekintettel arra, hogy a britek február 1-je óta tárgyalásokat folytathatnak a harmadik felekkel,
Spanyol részről megoldás lehet az új piacok keresése, vagy akár egyedi, prémium kategóriájú árucikkek szállítása. Másik, a brit kormány által is támogatott alternatíva szerint a spanyol társaságok irodákat létesítenének, vagy állandó közvetítőket alkalmaznának az áruk tranzitjának gyorsítása érdekében, amihez a kormányoldalról mielőbb infrastruktúrát kellene létrehozni az átmeneti időszak végéig, 2020. december 31-ig. A GM & Co szerint a vámdíjakat a legtöbb termék esetében nem szabad kizárólag a termelési és forgalmazási láncba átirányítani, mivel az emberek már most kevesebbet költenek. Ennek bizonyítéka, hogy a négy nagy brit szupermarket (Sainsbury’s, Tesco, Morrison, Asda) növekedése tavaly megtorpant.


