Back to top

Letarolhatják a Tesco polcait a húshelyettesítők

Egyre több húsmentes vagy húshelyettesítő termék jelenik meg a Tesco polcain, a boltlánc jelentős forgalomnövekedésre számít. A növényi fehérjék iránti globális kereslet 4,1 milliárd fontra hízhat az idén.

A húshelyettesítő termékek eladását 300 százalékkal növelné a Tesco öt éven belül, így a boltlánc lett az első brit kiskereskedő, amely értékesítési célt határozott meg a növényi alapú termékek esetében - írja a napi.hu.

A brit Guardian arról ír, hogy az elmúlt évben jelentősen, 50 százalékkal nőtt a kereslet a Tesco húsmentes termékei iránt, elsősorban a hamburgerhúspótló, növényi alapú kolbászok és darált húshelyettesítőket keresték a vásárlók. Ezért a jövőben több termékkategóriában elérhetőek lesznek a húspótlásra alkalmas termékek, amelyek családi kiszerelésben is megjelennek a boltok polcain.

Az új cél összhangban van a boltlánc és a vele együttműködő World Wide Fund for Nature (WWF) szervezettel közösen kialakult célkitűzésnek: megpróbálják a felére csökkenteni egy átlagos brit bevásárlókosár tartalmának környezetre gyakorolt hatását.

Szendvicsek, szószok vegán verzióban

A húshelyettesítők egyik legfontosabb alapanyaga, a növényi eredetű fehérje globális piaca - amelyet az amerikai Impossible Burger és a Beyond Meat ural - az előrejelzések szerint idén 4,1 milliárd font (1625 milliárd forint) lesz, ez jelentős növekedés a 2015-ös 2,9 milliárd fonthoz (1150 milliárd forint) képest. Nem véletlen, hogy az elmúlt években az IKEA is megjelent az egyik legnépszerűbb termékének számító húsgolyó húspótlóval készült verziójával.

A Tesco egyébként már januárban több mint harminc húsmentes termékkel - köztük sok vegán szósszal - rukkolt elő a brit piacon.

Ez nem meglepő, tavaly ugyanis éves szinten 37 százalékkal nőtt a húshelyettesítőket is magában foglaló növényi alapú ételek forgalma. A szószok iránti megnövekedett keresletet mutatja, hogy a Hellman's vegán majonézének eladása például 400 százalékkal nőtt. A szószok csak egy részét adják a januárban megjelent új vegán termékeknek, a Tesco több mint 30 terméket vezetett be, többek között vegán szendvicseket és wrapeket (batyus szendvics).

Így áll a húsfogyasztás

A növényi alapú és húsmentes ételek nem csak a Tesco szerint kapnak egyre nagyobb teret. 2019-ben Nagy-Britanniában piacra dobott élelmiszeripari termékek csaknem negyede vegán, 2019-re pedig 65 százalékra nőtt azoknak a briteknek a száma, akik kipróbáltak már valamilyen húshelyettesítőt.

A Mintel piackutató cég még januárban publikált kutatása szerint 2017-es 28 százalékról 2019-ben 39 százalékra emelkedett azok aránya, akik ugyan esznek még húst, de csökkenteni szeretnék a húsfogyasztásukat.

A cég számításai szerint a húsmentes élelmiszerek eladása 40 százalékkal 816 millió fontra (323,5 milliárd forint) nőtt 2019-ben. Ennek ellenére a kutatás szerint a döntő többség, 88 százalék még mindig eszik vörös húst vagy baromfit, és a britek mindössze 1 százaléka folytat vegán életmódot.

Forrás: 
Napi.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Pilisi lakomák

A Pilis lenyűgöző, fenséges, fejedelmi hely. Szinte hallani Mátyás király vezéreinek döngő lépteit, s ahogyan kupáikat a nehéz asztalra csapják. Régen királyi vadászterület volt, ám méltóságát máig megőrizte. A Római birodalom virágzásának idején a Duna mentén futó védvonalakat összekötő utak közül több a Pilis, Visegrádi-hegységen keresztül vezetett.

Időutazás a kölessel

A köles a legősibb termesztésbe fogott növények egyike. Az idők során néha fontos gabonának számított, máskor háttérbe szorult ez az élettanilag igen hasznos növény. A fermentálása sem elterjedt, pedig házilag is megvalósítható.

Árutőzsde - Csökkent a repce ára

A Budapesti Értéktőzsde árupiaci szekciójában a termények jegyzése továbbra is szünetel. A piaci szereplők a nemzetközi árutőzsdéken tájékozódhatnak a gabonafélék és az olajmagok különböző lejáratokra szóló jegyzéséről.

Öt országban hódít a legújabb nyári alma, a SweeTango

Tavaly vezették be az európai piacra a SweeTango® nevű almafajtát, amelyet klubfajtaként termesztenek spanyol, olasz, svájci, osztrák és német gazdák. Az idei teljes kereskedelmi évről szóló jelentés szerint a fogyasztók örömmel fogadták az új fajtát. A SweeTango® igazi nyári almaként kerül a boltokba.

Szankcionálható lesz a kettős minőség

Hatékonyabban szankcionálják a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot. Az Országgyűlés 171 igen szavazattal és egy tartózkodás mellett elfogadta a kormány fogyasztóvédelemmel összefüggő törvénymódosítását.

Az élelmiszeripar fejlesztése prioritás lesz

Sikeresnek értékelte a Gazdaságvédelmi akcióterv programjait éves meghallgatásán Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az Országgyűlés gazdasági bizottságában, egyúttal a következő időszak kiemelt, fejlesztendő területei közé sorolta az élelmiszeripart.

Támogatások és pályázatok: Kistermelőknek szóló átalánytámogatás

Már zajlik a mezőgazdasági kistermelői támogatási program kérelmezési szakasza, valamint ültetvénytelepítési pályázat is várható a közeljövőben. A konstrukciók komoly segítséget jelenthetnek az érintetteknek, ráadásul még néhány napig a szőlő szerkezetátalakítási program is nyitott.

Rekordot döntött a banánexport

Új eladási csúcsot ért el ebben az évben Ecuador a banánexport terén. A világjárvány ideje alatt több banánt értékesítettek, mint egy évvel korábban.

A nagy dilemma: milyen portrét hozzon magáról a Mikulás

A portré természetesen csokiból készüljön, de milyenből? Gyakorló anyukaként én magam általában nagyság és esztétikum alapján döntök a csokimikulásról, de a szülői munkaközösség tagjaként minden évben rájövök, hogy rosszul csinálom. Mert igenis számos szempont van, amit figyelembe kell(ene) venni.

A téli időszak egyik legkedveltebb hagymás dísznövénye

Amaryllis, Hippeastrum, lovagcsillag, hölgyliliom - a sok elnevezés mind ugyanazt a pompás, hatalmas virágú hagymás dísznövényt takarja, ami ráadásul hosszan díszíti otthonunkat. Hajtatása, gondozása, könnyebb mint gondolná!