Back to top

Letarolhatják a Tesco polcait a húshelyettesítők

Egyre több húsmentes vagy húshelyettesítő termék jelenik meg a Tesco polcain, a boltlánc jelentős forgalomnövekedésre számít. A növényi fehérjék iránti globális kereslet 4,1 milliárd fontra hízhat az idén.

A húshelyettesítő termékek eladását 300 százalékkal növelné a Tesco öt éven belül, így a boltlánc lett az első brit kiskereskedő, amely értékesítési célt határozott meg a növényi alapú termékek esetében - írja a napi.hu.

A brit Guardian arról ír, hogy az elmúlt évben jelentősen, 50 százalékkal nőtt a kereslet a Tesco húsmentes termékei iránt, elsősorban a hamburgerhúspótló, növényi alapú kolbászok és darált húshelyettesítőket keresték a vásárlók. Ezért a jövőben több termékkategóriában elérhetőek lesznek a húspótlásra alkalmas termékek, amelyek családi kiszerelésben is megjelennek a boltok polcain.

Az új cél összhangban van a boltlánc és a vele együttműködő World Wide Fund for Nature (WWF) szervezettel közösen kialakult célkitűzésnek: megpróbálják a felére csökkenteni egy átlagos brit bevásárlókosár tartalmának környezetre gyakorolt hatását.

Szendvicsek, szószok vegán verzióban

A húshelyettesítők egyik legfontosabb alapanyaga, a növényi eredetű fehérje globális piaca - amelyet az amerikai Impossible Burger és a Beyond Meat ural - az előrejelzések szerint idén 4,1 milliárd font (1625 milliárd forint) lesz, ez jelentős növekedés a 2015-ös 2,9 milliárd fonthoz (1150 milliárd forint) képest. Nem véletlen, hogy az elmúlt években az IKEA is megjelent az egyik legnépszerűbb termékének számító húsgolyó húspótlóval készült verziójával.

A Tesco egyébként már januárban több mint harminc húsmentes termékkel - köztük sok vegán szósszal - rukkolt elő a brit piacon.

Ez nem meglepő, tavaly ugyanis éves szinten 37 százalékkal nőtt a húshelyettesítőket is magában foglaló növényi alapú ételek forgalma. A szószok iránti megnövekedett keresletet mutatja, hogy a Hellman's vegán majonézének eladása például 400 százalékkal nőtt. A szószok csak egy részét adják a januárban megjelent új vegán termékeknek, a Tesco több mint 30 terméket vezetett be, többek között vegán szendvicseket és wrapeket (batyus szendvics).

Így áll a húsfogyasztás

A növényi alapú és húsmentes ételek nem csak a Tesco szerint kapnak egyre nagyobb teret. 2019-ben Nagy-Britanniában piacra dobott élelmiszeripari termékek csaknem negyede vegán, 2019-re pedig 65 százalékra nőtt azoknak a briteknek a száma, akik kipróbáltak már valamilyen húshelyettesítőt.

A Mintel piackutató cég még januárban publikált kutatása szerint 2017-es 28 százalékról 2019-ben 39 százalékra emelkedett azok aránya, akik ugyan esznek még húst, de csökkenteni szeretnék a húsfogyasztásukat.

A cég számításai szerint a húsmentes élelmiszerek eladása 40 százalékkal 816 millió fontra (323,5 milliárd forint) nőtt 2019-ben. Ennek ellenére a kutatás szerint a döntő többség, 88 százalék még mindig eszik vörös húst vagy baromfit, és a britek mindössze 1 százaléka folytat vegán életmódot.

Forrás: 
Napi.hu

Népszerű agrárszaklapok

Ezeket olvasta már?

Jelentősen megugrott Kínában a sertéshústermelés

Kína első negyedéves sertéshústermelése az egy évvel korábbihoz képest 31,9%-kal 13,69 millió tonnára emelkedett - derült ki a múlt héten közzétett adatokból, ami két éve a legmagasabb negyedéves mennyiség.

33 milliárd forint támogatás érkezett a szarvasmarha- és juhtartókhoz

Lényegében befejeződött a tejelő tehenek, az anyajuhok és a hízott húsmarha bikák után a tavalyi évben benyújtott termeléshez kötött támogatások kifizetése. Ennek eredményeképpen 33 milliárd forint segíti a gazdálkodókat - tájékoztatott az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Hazai virágkertészet: Egyre nagyobb szükség lesz rá

Változások a technológiákban 2021 címmel szemináriumot szervezett a Flora Hungaria Nagybani Piac. A járványhelyzetre való tekintettel az előadásokat kizárólag online közvetítés formájában lehetett követni. Az előadók számára is szokatlan, fizikai közönség nélkül megrendezett esemény sok szakmai újdonságot tartogatott az érdeklődőknek.

Kihirdették az első Interwine díj eredményeit

Az elmúlt év rávilágított arra, hogy mennyire fontos az online jelentét. Egy jól működő honlap, lehetőleg webshoppal, ma már elengedhetetlen a vállalkozások számára – így van ez a borászatokkal is. A Hungarianwines.eu éppen ezért megszervezte az első Interwine díjat, a magyar borászatok és borkereskedések honlapjainak versenyét.

Nem kell a műanyag - tészta és rizs újratöltő állomást tesztel az Aldi

Az áruházlánc új rendszert tesztel a műanyag hulladék csökkentésére azzal, hogy csomagolásmentes tészta- és rizstermékek értékesítésébe kezd, mely a kimért zöldség és gyümölcs árusítás folyamatához hasonlóan működik.

Kevesebb sört adott el, de megtartotta munkavállalóit a Borsodi Sörgyár tavaly

Az előző, rendkívül sikeres évtől ugyan elmaradtak tavaly a Borsodi Sörgyár eredményei, de a társaság minden munkavállalóját meg tudta tartani a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére - közölte a cég az MTI érdeklődésére.

Dísznövény-kereskedelem: három ötlet a sikerhez

Miután a vásárló betér a kertészeti árudába vagy virágboltba, a kereskedők már az első percekben sok olyan hibát követnek el, amelyek igencsak veszélyeztetik az értékesítés sikerét, a vevők lojalitását.

Húsz-huszonötszázalékos drágulás jöhet a hús árában

Hosszú válságot is okozhat a takarmányárak nagyságrendileg 30 százalékos emelkedése, amit a termelők a termékeik árában is szeretnének érvényesíteni.

Kereskedelmi forgalomba kerül az aranyos rezgőgomba

Új gombafaj került a belga Fresh Mushroom Europe cég kínálatába, a főként Kínában fogyasztott Tremella aurantia. A különleges gombát Ázsiából exportálják a világ minden részére. Az FME kínálatában egész évben megtalálható lesz, és a forgalmazó szerint itt az ideje, hogy az európai konyhákban is teret nyerjen..

Válságban a brit sertés export

A brit Nemzeti Sertésszövetség (NPA) szerint az új Brexit-követelmények miatt képtelenség tenyészállatokat exportálni az EU-ba, ami károsítja az Egyesült Királyság sertéságazatát.