Bajorország regionális tévéje, a Bayerischer Rundfunk forgatott a minap a müncheni zöldség-gyümölcs nagybanin, és úgy vezetik fel a riportot, hogy
felejthetetlen az a csend, ami a máskor nyüzsgő és lármás piacon fogad,
és hogy ahol máskor nagy kiszerelésekben cserél gazdát az áru, ott most pang az üzlet, hiszen az éttermek és a hotelek kereslete gyakorlatilag nullára csökkent.
Megszólaltatják Günther Warcholát, aki a bajorországi zöldség-gyümölcs kereskedelmi egyesület elnöke, maga is nagykereskedő, aki úgy nyilatkozik, hogy hónapról hónapra veszteséget mutat a könyvelésük,
vannak olyan vállalkozások, amelyek a korábban szokásos árunak csak a felét tudják eladni a mostani időkben.
Főleg hagymából, burgonyából és nagyméretű paradicsomból fogy kevesebb.
Ebben a helyzetben állt elő az ötlettel Francesco Fragiacomo, hogy a nagybani piac területén fenntartott csarnokában „drive in” rendszerben szolgálja ki a lakossági vásárlókat. „Nem valószínű, hogy forradalmat csinálunk vele, és a mérlegünket sem fordítja pozitívra, viszont érdekes réspiac” – nyilatkozta a kereskedő, akinél a fresh-drive-in.de portálon előre is le lehet adni és ki is lehet fizetni a rendelést (nemcsak zöldséget, mindenféle frissárut és egyéb élelmiszert lehet vásárolni), majd szerdánként és szombatonként lehet érte menni. Az üzletember úgy tervezi, hogy
a koronavírus-válság után sem hagy fel ezzel az értékesítési móddal,
nyilatkozta a Bayerischer Rundfunknak.