A Szent István Bazilika előtt kialakított adventi vásáron Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, a tárca legfontosabb feladata, hogy a jelenlegi piaci krízishelyzetben az állattartók átmeneti, pénzügyi likviditását támogassa.
Az idei évben a már kifizetett 8,3 milliárd forintos állatjóléti támogatás mellett további 5 milliárd forinttal segítik az ágazatot, valamint egy 100 százalékban kamat és költségtámogatott hitelprogramot is bevezetnek decemberben.
Az államtitkár hozzátette, 2022 februárjában újra lehetőségük lesz a mezőgazdasági szereplőknek, hogy az idén indult krízisbiztosítási rendszer által nyújtott programba belépjenek. Véleménye szerint a kampányok igenis segítenek a fogyasztás népszerűsítésében, az elmúlt években a sertéshús is visszakerült a magyar családok asztalra, így jelenleg 33 kg/fő az éves sertéshúsfogyasztás hazánkban.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke hangsúlyozta, hogy jelenleg rendkívül nehéz helyzetben van a magyar sertéshúságazat.
Továbbá, mivel csökkent a kínai sertéshús import, így a világpiacon túlkínálat alakult ki, aminek eredményeként jelentősen esett az élősertés ára Európában, így Magyarországon is. Arra kérte a fogyasztókat, hogy segítsék az ágazatot azzal, hogy az ünnepi időszakban is magyar hústerméket vásárolnak. (A jelenlegi szabályozás szerint a termékeken már köteles a kereskedő feltüntetni a hús eredetét. A csomagolt termékeken a címkén találja a fogyasztó a hús eredetét, míg a hentes pultokon kiírva vagy zászlóval kell jelezni a földrajzi eredetet.)
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese elmondta, az ünnepi sertéskampány során egyedi receptválogatással, online bannerekkel; PR cikkekkel és hirdetésekkel; rádióspotokkal, kóstoltatásokkal és saját közösségi média felületeiken is népszerűsítik sertéshúsfogyasztást.