0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 17.

10 étel, ami a nap bármely szakában energiával tölt fel

Amikor beköszönt az ősz az esős és felhős napok meggyötörnek minket, úgy érezzük semmire sincs erőnk. Az energiacsökkenés azonban nem lehet kifogás, ha háztartási és munkahelyi kötelességek várnak ránk.

Sokszor halljuk, hogy a kiegyensúlyozott étrend, a megfelelő mennyiségű alvás, a fizikai aktivitás – mindezek jelentősen javítják közérzetünket, és ezáltal új energiatartalékokat szabadítanak fel.

Csakhogy ezt a kiegyensúlyozott étrendet néha nehéz kezelni, különösen, ha nem vagyunk képzett táplálkozási szakemberek. Mindazonáltal vannak olyan alapanyagok és ételek, amelyek megmenthetik a helyzetünket.

Ezért érdemes ezt a 10 élelmiszert  felvenni az étlapunkra és rendszeresen fogyasztani. Igazi erőbombaként működnek!

Elsőként a keresztesvirágú zöldségeket említik, amelyek listája  nagyon hosszú, de a legnépszerűbbek közé tartozik a rukkola, a brokkoli, a káposzta, a karfiol, a kelkáposzta és a retek. Mindegyikük rengeteg egészségfejlesztő tulajdonságot hordoz, ami azt is jelenti, hogy jó energiával látja el a szervezetet, állítja Dr. Steven Grundy, az Energiaparadoxon című könyv szerzője, aki szerint

minél több ilyen élelmiszert sikerül beépítenünk az étrendünkbe, annál több energiával rendelkezünk hosszú távon.

Mi több, a tudósok szerint azok az emberek, akik rendszeresen fogyasztanak keresztesvirágú zöldségeket, kisebb valószínűséggel szenvednek szív- és érrendszeri betegségekben, és ezzel egyidejűleg megnövekedett izomerővel rendelkeznek.

A görög joghurt egy ideje már a fogyókúrás étrendek egyik alapanyaga és többek között nátrium, kalcium, probiotikumok és B12-vitamin forrás. Magas fehérjetartalmának köszönhetően csökkenti az étvágyat, felgyorsítja az anyagcserét és erősíti az izmokat. Az energiaszintet azért növeli, mert a benne lévő nagy mennyiségű szénhidrát és B-vitaminok segítenek a táplálékot hasznosítható energiává alakítani. Egy ilyen magas fehérje- és energiatartalmú finomság segíthet a napközbeni energiaválságon.

A zabpehely szénhidrátok, fehérje, telítetlen zsírsavak és számos vitamin, köztük E-vitamin, C-vitamin és B-vitamin gazdag forrása és a
a fokozatosan felszabaduló jó energia felbecsülhetetlen értékű forrása is.

A cékla elsősorban szénhidrátforrás. Pozitív hatással van a szív- és érrendszerre, az izomzatra és a memória javítására. Ezenkívül a céklával dúsított étrend segít kiegyensúlyozni a szervezet vízháztartását, erősíti a fogakat és a csontokat, és támogatja az agyműködést.

Egyedülálló előny, hogy a legmagasabb nitráttartalmú élelmiszerek kategóriájába tartozik, amely segíti az erek tágulását, így biztosítva a jobb véráramlást.

A lencse rostokban és szénhidrátokban gazdag, amelyek hosszabb ideig tartanak jóllakottan. Emellett könnyen emészthető fehérje, kálium és folsav forrása, és sok táplálkozási szakértő szerint jó alternatívája lehet a húsban található zoonózisos fehérjének is. A legfontosabb azonban, hogy magas a keményítő tartalma, amely egy összetett szénhidrát, így a szervezetünk energiával való ellátásáért felelős.

A mogyoróvaj valójában nem édes, és rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, többek között E-vitamint, B-vitaminokat, magnéziumot, káliumot, foszfort és kalciumot. Emellett a mogyoróvaj rostok, antioxidánsok és telítetlen zsírsavak forrása is, amelyek támogatják a szív- és érrendszerünket és csökkentik a vércukorszintet. Az üzletekben több fajtája kapható, de legjobb, ha magunk készítjük el otthon.

Az ősz a sütőtök évszaka, ami önmagában is hihetetlenül egészséges. Ha azonban tisztán energetikai kérdéseket nézünk, akkor mindenekelőtt a magjait javasoljuk az étrendben.

A tökmagban sok magnézium, foszfor, réz, kálium, vas, cink található, igazi vitaminbombák, amelyek támogatják a szervezet megfelelő működését.

Bár az étcsokoládéra általában a desszertként gondolunk, de bármikor lehet fogyasztani. Fontos, hogy a választott csokoládé legalább 70 százalék kakaót tartalmazzon, mert ez a kálium, a vas és a magnézium forrása, amelyek javítják a memóriát és a koncentrációt, valamint energiát adnak. A keserű csokoládé a legjobb választás a válságos pillanatokban, mivel sok jól felszívódó cukrot is tartalmaz.

A chiamag igazi szuper élelmiszer. Először is, gazdag omega 3 zsírsavakban, sőt, többet tartalmaz belőlük, mint a híres atlanti lazac. Ezáltal ideális az agyműködés, a memória és a koncentráció támogatására.

Ezenkívül pozitív hatással van a szív- és érrendszerre, az emésztőrendszerre és teltségérzetet biztosítanak.

Sokak kedvence az avokádó. A benne található telítetlen zsírsavak védik a szervezetet a vízveszteség ellen, hidratálják a bőrt és támogatják az immunrendszer működését. Az avokádó a bőr öregedését késleltető értékes antioxidánsok, a C-, E- és A-vitamin, B-vitaminok és folsav forrása is. Mi több, található benne, egy értékes antioxidáns, amely támogatja a normális májműködést és az idegrendszer megfelelő működését.  És az energiánkkal sem lesz gond, ha rendszeresen fogyasztjuk.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/well.pl