A több nemzeti szakmai szervezetet képviselő GEPC Promo MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a kampány Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Lengyelországban és Spanyolországban fog futni.
A tájékoztatás szerint az 5 millió eurós kampány három év alatt várhatóan 28 millió eurós forgalomnövekedést eredményez.
A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az európai gomba számos előnyére, fontos szerepére az egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozásban.
– fogalmaznak a közleményben.
A közleményben ismertetik, hogy az európai gombatermelő ágazat éves forgalma több mint 1,5 milliárd euró. A legnagyobb európai gombatermesztő Lengyelország és Hollandia, ők a teljes európai termelés több mint 50 százalékát adják, majd szorosan követi őket Spanyolország.
A legnagyobb mennyiségben termesztett fajta a csiperkegomba. A termelés 2020-ban elérte az 1 063 700 tonnát, amelyből 64 százalék a frissáru piacra, 36 százalék pedig feldolgozásra került. A gombatermesztés jelentős beruházásokat igényel, de ezek a számok az elmúlt években viszonylag stabilak maradtak.
– írják a közleményben.
Megjegyezték, a friss gomba értékesítésének 70 százaléka kiskereskedelmi láncokon keresztül történik, főként hipermarketekben és szupermarketekben, a fennmaradó 30 százalék a vendéglátóipari felhasználást szolgálja. Az elmúlt években mind a kiskereskedők, mind az éttermek által fizetett felvásárlási ár nagyon stabil maradt, mintegy 3 euró körül alakult kilogrammonként.