0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 22.

Ezt a 7 élelmiszert fogyassza, ha magas vérnyomással küzd

A vérnyomásszintet, habár csökkenthetjük gyógyszeres kezeléssel, a tápanyagdús, kiegyensúlyozott étkezés révén is jelentősen optimalizálhatjuk.

A hipertónia, közismert nevén magas vérnyomás mára már népbetegséggé vált. Kezelés nélkül hosszútávon súlyos szív-és érrendszeri betegségeket válthat ki, így aztán semmiképp ne vegyük félvállról a problémát – figyelmeztet a republicworld.com.

A következőkben azt a hét élelmiszert mutatjuk be, melyek rendszeres fogyasztásával hozzájárulunk az egészséges szívműködés támogatásához, csökkentve a magas vérnyomást.

Zöld leveles zöldségek

A zöld leveles zöldségek, mint például a spenót, a fodros kel, a jégsaláta, magas káliumtartalmuknak köszönhetően segítik kiválasztani a szervezet számára felesleges nátriumot, így csökkentve a vérnyomásszintet.

Bogyós gyümölcsök

Az áfonya, a szamóca vagy akár a málna egytől egyig ismertek remek antioxidáns hatásukról. Ezek a növényi vegyületek  bizonyítottan támogatják az erek megfelelő működését, csökkentik a szervezetben fellépő gyulladásos folyamatokat és a vérnyomásszintet.

Fogyasszunk színes gyümölcsöket a nap bármely szakaszában szívünk egészsége érdekében!

Zab

A zab bővelkedik oldható rostokban, melyek kedvező hatással vannak a vérnyomásra. Emellett pedig ezek a rostok a gyomorban gél-állagú anyagot alkotva segítik eltávolítani a felgyülemlett felesleges koleszterint is. Zabkásaként vagy joghurttal fogyasztva kiváló napindító.

Olajos halak

Az olajos halak, úgy mint a lazac, a makréla vagy a pisztráng egyaránt bővelkednek Omega-3 zsírsavakban.

Ezeknek az egészséges zsíroknak köszönhetően csökkenthető a vérnyomásszint, a szervezetben kialakult gyulladás, valamint javítható a szív-és érrendszer állapota.
Építsük be az olajos halakat étrendünkbe, próbáljuk legalább hetente kétszer fogyasztani őket!

Cékla

Magas nitráttartalmának köszönhetően tágítja az érfalakat, aminek köszönhetően gyorsítja a véráramlást, ezáltal a vérnyomás is csökkenthető. Ugyanakkor vigyázzunk, magas nitráttartalmú élelmiszert ne adjunk csecsemőknek, mivel esetükben akár mérgezést is okozhat!

Olajos magvak

Magas magnézium- illetve káliumtartalmuknak köszönhetően az olajos magvak, kifejezetten a mandula, a dió és a lenmag, segíthetik a vérnyomás optimalizálását.

Rendszeres, mértékletes fogyasztásukkal a koleszterinszintet is csökkenthetjük.

Citrusok

A citrusok számtalan vitamint, ásványi anyagot és növényi vegyületet tartalmaznak, ezek pedig segítenek csökkenteni a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát. Fogyasszunk narancsot, citromot, grapefruitot, kifejezetten a hideg, vírusos idő beálltával!

Forrás: republicworld.com

Magazin ajánló: