Nem szabad azonban megfeledkeznünk az egyesületekről sem, hiszen munkájukkal ők is jelentősen hozzájárulnak mindehhez. MAY GÁBOR Baranya vármegyei szaktanácsadót kértem meg, hogy mondja el lapunknak, milyen eszközöket használtak az egyesületek az elmúlt esztendőkben arra, hogy közelebb hozzák egymáshoz a mézet és fogyasztóikat.
Gábor szaktanácsadóként szorosan együttműködik az egyesületekkel és a méhészekkel is. Szívesen ad tanácsot, ötletet marketingkérdésekben, és szorgalmazza a méz megjelenését a sajtóban. A Janus Pannonius Mézlovagrend alapító tagjaként rendszeresen felvonul minden olyan eseményen, ahol helye van a méznek és a méz népszerűsítésének.

Így szerepelt előadóként Baranyában például NAGY ISTVÁN magyarsarlósi méhész, ERDÉLYI TIBOR vagy PETNEHÁZY ANTAL. Ugyanakkor olyan előadókat is meghívtak, akik pénzügyi, gazdasági oldalról közelítik meg a mézeladást, hiszen az adózás vagy a kistermelői élelmiszer-előállítás jogi kérdései is megkerülhetetlenek, ha ezzel kívánunk foglalkozni.
Végül, ahogyan a 2010-es években mindinkább megindult az üvegezett méz értékesítése és ezzel együtt a piacozás, megjelent az igény is a szerveződésre, amelynek célja a méz megismertetése a fogyasztókkal – és 2014-ben megalakult a Mecseki Mézes Körút. Ez egy olyan önkéntes közösségi szerveződés a Baranya vármegyei méhészek körében, amelynek keretében a termelők elsősorban helyben, maguk akarják értékesíteni termékeiket. A Mecseki Mézes Körút révén pályázati források igénybevételével tudták segíteni azokat a méhészeket, akik a piacozás irányába akartak lépni, például szórólapokkal, plakátokkal, egyesületi megjelenéssel stb. Már akkor többen felismerték, hogy a hordós értékesítés nehézkes, és fel kell építeni egy piacos megjelenést, ha könnyebben át akarják vészelni a nehéz időszakokat. A közösség a mai napig is működik, és támogatja a méhészek láthatóságát.