0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 29.

A vörös áfonya a sportolók legjobb barátja

Egy friss kanadai kutatás szerint a vörös áfonyát tartalmazó étrendkiegészítők jelentős előnyökkel járhatnak a versenysportolók számára.

A kanadai Concordia Egyetem által végzett kutatás eredményét a Physical Activity and Nutrition folyóirat publikálta nemrégiben, mely alapján elmondható, hogy egyes vörös áfonyát tartalmazó étrendkiegészítők nagyban hozzájárulhatnak a sportolók teljesítménynöveléséhez.

vörös áfonya

A kutatás a versenyszerűen sportoló hosszútávfutókra összpontosított. Bebizonyosodott, hogy egy 28 napos áfonya-táplálékkiegészítő kúra észrevehetően javítja a sportolók teljesítményét. Emellett képes támogatni az izomfáradtságból történő mielőbbi felépülést az 1500 méteres időmérő edzések után. Számszerűsítve a tanulmány 1,5 százalékos növekedést figyelt meg a futási sebességben és elősegítette gyorsabb regenerációt, valamint segített csökkenteni az izomfájdalmat.

A tanulmányban összesen 14 hosszútávfutó vett részt, akik hetente több mint öt órányi, állóképességet fejlesztő edzésen vesznek részt. Ezek a sportolók három időmérőn, két hosszúsági távon vettek részt a vizsgált 28 nap során, egy 1500 méteres és egy 400 méteres távon. A második időmérőt megelőzően két órával nagy koncentrációjú vörös áfonya-kivonatot kaptak, majd további kisebb adagokat négy hét során.

Mire volt képes a vörös áfonya?

„Ezeket a távolságokat azért választottuk ki, hogy teszteljük az áfonyakivonat különböző energiarendszerekre gyakorolt hatását”

– mondja Francis Parenteau, doktorjelölt és a tanulmány vezető szerzője.

„A 400 méter rövidebb és nagyobb intenzitású, és az anaerob rendszert használja. Az 1500 méteres táv inkább az aerob rendszert veszi igénybe.”

A futási időn kívül a kutatók megmérték az edzés utáni vér laktát szintjét, ami az izomfáradtság és az oxigénhiány fontos jelzője. Ezenkívül egy hordozható közeli infravörös spektroszkópiát vizsgáló eszközt is csatlakoztattak a futókhoz. Ennek segítségével mérték az izom oxigénellátását a futás előtt, alatt és után.

Forrás: magyarmezogazdadag.hu / www.concordia.ca

Magazin ajánló: