Kialakult az az általános vélemény, hogy az eseményre azért kell elmenni, hogy a zöldség-gyümölcs ágazat jövőjéről kapjanak képet a szakemberek. Renzo Piraccini, a Macfrut elnöke a következő évre még nagyobb és nemzetközibb kiállítást és rendezvénysorozatot ígér 2025. május 7–9. között.
A nemzetközi kertészeti szakkiállítás fő eseményei közé tartozott a biológiai megoldások tanácskozás és díjátadó, a faiskolai, a csemegeszőlő-termesztési szimpózium, külön teret adtak a gyógy- és fűszernövényeknek, és gyakorlati gépbemutatókra is sor került.
Az első vállalkozások gyorsan fölnevelhető zöldségféléket termesztenek ily módon, a Macfrut első napján rendezett konferencián azonban a gyógyszeripari lehetőségeket is körüljárták. A rendezvény célja az akadémiai világ és a vállalkozók találkozása volt: fiatal kutatók mutatták be a zárt termesztésben elért eredményeiket. Kisgazdaságokra és otthoni termesztésre fókuszáltak, olyan megoldásokkal, mint a növényfajokra kidolgozott világítás. Ilyen speciális hullámhossz-összetételű világítást már kifejlesztettek például a kis télizöld meténgre és a díszcsalánra.
Az első napon kiemelten foglalkoztak az egészséges élelmiszerekkel és az ún. fresh cut termékekkel. Ezek általában azonnali fogyasztásra kész, frissen vágott zöldségek vagy gyümölcsök. A termékkör sajátossága, hogy a fogyasztók alig foglalkoznak a márkákkal, kevéssé ismerik fel azokat, illetve az üzletláncok saját márkás termékei uralják a piacot. Komoly marketingre lenne szükség a népszerűsítésükhöz, amiben a frissességet, a kedvező összetevőket és mikrobiológiai biztonságot érdemes hangsúlyozni.
A tudományos bizottság két újítást díjazott: a Bayer Vynyty Pro Press légtértelítési megoldását és a Yara műtrágyáját, a YaraMila Nutri készítményt.