
Pájer Erika nem titkolja, rengeteg munkát ad számukra a kert, s a termékek elkészítése.
– Ha egy nap 72 órából állna, az sem lenne elég. Az elkészítés nagyon időigényes.
A szörpös, lekváros üvegek, a parajdi só beszerzése, a sópárnák elkészítése, a termékcímkék megalkotása és a piacra jutás komoly időt és logisztikát igényel, de a visszajelzéseink alapján megéri. Ezzel kapcsolatosan elmondhatom, hogy a piacok különbözőek. Időjárásfüggő is az értékesítés. Bár nem régen kezdtünk kistermelői terméket forgalmazni, de egyre több a vásárló, van igény és kereslet a termékeinkre. A piacokon segítik egymást az árusok, így egyre több helyre jut el a termékeink híre, egyre több helyre, fesztiválra, piacra hívnak minket árusítani. A legsikeresebb termékeink a zakuszka, a sópárna, a pezsgős eperlekvár, valamint a rózsás akácszörp.
A Bóbita Birtok alapítója elmondta: az emberek keresik a házilag készült, természetes, egészséges termékeket, fordítanak rá anyagiakat, mert számít a minőség, a megbízhatóság.
– Szerencsére egyre nagyobb az igény a házilag készült termékekre. A vásárlóink általában három csoportba sorolhatóak. Vannak, akik a régi, tradicionális ízvilágot keresik, akadnak, akik ugyanezt az ízvilágot de egészségesebb, cukormentes verzióban szeretnék megkapni. A nagyobb része a vásárlóinknak pedig ínyencségeket, különlegességeket keres, olyanokat, amiket a szupermarket polcain nem találnak meg. Az emberek szívesen költenek rá, ha nem is rendszeres jelleggel. A hó végi időszakot sajnos megérezzük a piacokon. De látszik, hogy igény van a helyi termelők, kézművesek, kistermelők termékeire.
– Fejlesztések a termesztési, termelési folyamatokban folyamatosan zajlanak. Most a legújabb célunk nagyobb fóliasátor készítése. Szeretnénk egy kicsit meghosszabbítani a termesztési időszakot, illetve több palántát tudnánk nevelni a fóliasátorban. Bővíteni fogjuk a termékkörünket, attól függően, milyen új alapanyaggal tudunk dolgozni. Egyelőre a jelenlegi kapacitásunkban is van még potenciál. Birtokunk további területeinek bevonásával, új fajták vetésével, ültetésével tovább színesíthetjük a termékpalettánkat. Célunk, hogy a termékkínálatunk széles körű legyen, hogy minden vásárlónk megtalálja az ízlésének megfelelőt, egész évben. A legnagyobb álom azonban akkor valósulna meg, ha mindezt főállásban tudnánk végezni – tette hozzá Pájer Erika.