0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. január 13.

Olasz pácolthús-birodalom születik, elárasztják Európát

A GranTerre és a Parmacotto fúziója egy 1,1 milliárd eurós, új pácolthús-óriást hoz létre, amelynek célja a nemzetközi piacok meghódítása. Az ambiciózus ötéves tervük 1,5 milliárd eurós forgalmat céloz meg.

A Salumifici GranTerre és a Parmacotto összeáll, hogy létrehozzák Olaszország egyik legnagyobb pácolt hús- és készételgyártó központját. Ez az egyesülés hatalmas lépés mindkét vállalat számára, hiszen az új cég több mint 1,1 milliárd eurós éves bevétellel, 2500 alkalmazottal és 20 olaszországi gyártóüzemmel büszkélkedhet majd. A GranTerre 14 gyára és a Parmacotto további 6 üzeme biztosítja a minőségi termékek folyamatos ellátását az ország minden pontján.

Ez a stratégiai lépés nemcsak hazai szinten jelent előrelépést, hanem az Egyesült Államok és több kulcsfontosságú európai piac meghódítására is lehetőséget ad.

A két vállalat ambiciózus ötéves terve 1,5 milliárd eurós forgalmat céloz meg, amelyet szinergiák és nemzetközi piacbővítés segítségével kívánnak elérni.

Az egyesülés hivatalos véglegesítése a hatósági jóváhagyásoktól függ, és várhatóan néhány hónapon belül megtörténik.

Salumifici GranTerre

A Salumifici GranTerre mögött a modenai GranTerre szövetkezet áll, míg a Parmacottót a Zaccanti család befektetési cége, az AZ birtokolja. A GranTerre-csoport ismert kiváló DOP és IGP minőségű termékeiről, amelyek között megtalálhatók a pármai sonka, a San Daniele sonka, valamint különleges szalámik, mint a cacciatore és a Speck Alto Adige, valamint a bolognai mortadella. Az érlelt sajtok világában is otthon vannak, hiszen olyan ikonikus sajtokat gyártanak, mint a Parmigiano Reggiano, Grana Padano, Pecorino, Asiago és Piave.

A GranTerre márkanév alatt számos ismert termék található, például a Parmareggio, Casa Modena, Senfter, Agriform, Alcisa és Teneroni. A csoport 18 gyártóüzemet, saját logisztikai központot és négy nemzetközi kirendeltséget működtet, és több mint 2800 embert foglalkoztat. Termékeiket világszerte 75 országba exportálják, és a cég 2023-ban 1,6 milliárd eurós forgalmat ért el.

Parmacotto csoport

A Parmacotto csoport négy márkával büszkélkedhet: Parmacotto, Parmacotto Selection, Boschi Fratelli és Salt & Twine.

Ezek a márkák széles választékot kínálnak a csemegepiacon, a hagyományos pácolt húsoktól kezdve egészen a kényelmesen fogyasztható, szeletelt termékekig.

A Parmacotto hat gyártóüzemet működtet, amelyek közül négy Olaszországban, kettő pedig az Egyesült Államokban, Bostonban található.

Tudja milyen a jó húsvéti sonka? – Magyar Mezőgazdaság

Marhabundás rizs – olyan bizarr, mint amilyennek hangzik – Magyar Mezőgazdaság

Forrás: esmmagazine.com