Új program a minőségi helyi termékekért
Cégcsoportjuknál eddig is szép számmal kerültek hazai alapanyagokból készült fogások a tányérokra, de tudták, hogy számos olyan magyar termelő van még az országban, akik büszkén mutatnák meg termékeiket vendégeiknek. A programot ezért több – zöldség és gyümölcs, húsfélék, tejtermékek, egyéb háztáji finomságok, gabona vagy gabonafélék – termékkategóriában hirdették meg. Fontos volt számukra, hogy egyre több hazai termelővel működjenek együtt.
Az először meghirdetett VarjúGazda Éléskamrája Programra 110 hazai termelő jelentkezett több mint 20 termékkategóriában. Közülük egy előzetesen kialakított szempontrendszer alapján kiválasztották azt a 37 termelőt, akik kóstoló keretében személyesen mutathatták be termékeiket.
A programból most kimaradt termelők nem feltétlenül az ár, vagy a gyengébb minőség miatt estek ki a rostán, Semsei Rudolf szerint ezek mellett az éttermek számára a megfelelő mennyiség biztosítása és a precíz logisztika is nagyon fontos szempont volt. Ennek a négy fő tényezőnek kell megfelelnie egy gazdának, hogy beszállítója legyen a VakVarjú éttermeknek. Terveik szerint 2024 őszén írják ki a következő VarjúGazda Programot, mert az étteremcsalád folyamatosan keresi az új partnereit a kiváló és tehetséges hazai termelők között.
Ha beszállít a kistermelő
Dobrádi Zsuzsanna családjával több mint egy évtizede készít tradicionális módon, teljes értékű tejből különböző tejtermékeket Pusztazámoron.

A Csengő Manufaktúra Kft. tulajdonosa szerint egy kistermelő számára egy étteremnek történő beszállítás megfontolásakor fontos tisztában lenni azzal, hogy nem azok az éttermek lesznek a partnerek, akiknél a minél alacsonyabb ár a szempont. A minőségi alapanyagok és a különleges feldolgozási módszerek nem összehasonlíthatóak a nagykereskedelmi, dömpingáras termékekkel. Szintén általános gyakorlat az éttermek esetén a túl hosszú fizetési határidő.
Így ezek sem lehetnek valódi partnerei a termelőknek. Szintén fontos látni a kistermelő és éttermek kapcsolatában, hogy az elmúlt időszakban több negatív tapasztalat is nehezíti a jó kapcsolatot mindkét fél számára. A bizalom mindkét oldalról csorbát szenvedett az elmúlt években, a feleknek vannak nem teljesítési, vagy épp minőségelmaradási tapasztalataik. Ez a helyzet, minden új üzleti kapcsolat elején egy leküzdendő feladat.
A Csengő Manufaktúra kézműves tejtermékek gyártásával foglalkozik. Kezdetben teljes mértékben családi vállalkozásként működtek, mert a rokonságukban volt, aki tejelő tehenészetben dolgozott, így ők tudtak a feldolgozásra fókuszálni. Az értékesítést is igyekeztek saját maguk megoldani, de ez később egyre időigényesebbé vált. Eközben a viszonteladói hálózatuk szépen növekedett.