Az Agrármarketing Centrum 2016 futó kampánya az ország számos pontján nyújt kóstolási lehetőséget, ahol a lédús és ízletes magyar dinnyét ízlelhetik az érdeklődők – hangzott el a június végi budapesti kampánynyitó sajtótájékoztatón. Hubai Imre, az Agárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára elmondta, a nemesítés eredményeként megjelentek a fogyasztóbarátabb dinnyefajták a termelésben: előtérbe kerültek a kisebb, 6-8 kilós dinnyék, de divatos lett a „magnélküli” és a mini dinnye is.
Az országban jelenleg több mint 1300-an termesztenek görögdinnyét, és 310-en sárgadinnyét. A termelőknek idén a tavaszi fagyok miatt a megszokottnál később indult a szezon, de a fóliasátras termelésből június közepétől, a szabadföldi területekről július elejétől már elérhetőek voltak a magyar dinnyék.

Varga István, a FruitVeb Zöldség-Gyümcölcs Szakmaközi Szervezet alelnöke örvendetesnek tartotta, hogy dinnyetermesztő területek ismét növekedésnek indultak, jelenleg mintegy 3600-3700 hektáron termesztenek görögdinnyét, valamint közel 700 hektáron sárgadinnyét, amely ez esetben jelentős, 62 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest.
A kampány ideje alatt az Agrármarketing Centrum munkatársai országszerte nyolc helyszínen tartanak dinnyekóstoltatásokat, például budapesti nagycsarnokokban, a Kaposvári Nagypiacon, a Tisza-tavi Ökocentrumban és az Erzsébet-táborokban – hangsúlyozta Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese. A kampány részeként 2025. július 26. és augusztus 2. között Facebookon, Instagramon és TikTokon is találkozhatnak a felhasználók a dinnye népszerűsítésével. A kampány célja a szemléletformálás is, hiszen hiába népszerű szomjoltó gyümölcs a dinnye nyáron, sokan nem tudják, hogy rendkívül egészséges is.

A kampány részleteit és a kóstoltatások helyszíneit nyomon követhetik az Agrármarketing Centrum és a Budapest Vásárcsarnokai Kft. Facebook-oldalain.