A társaság vállalta azt is, hogy az általa használt műanyag csomagoló anyagok mennyiségénél több műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti elő – ez évi mintegy 600 ezer tonnát jelent. E cél teljesítése érdekében egyrészt közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt a hulladékgyűjtés és -feldolgozás terén, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan megoldásokban vesz részt, amelyekben közvetlenül fizet csomagolóanyagai begyűjtéséért.
és legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyag csomagoló anyagok esetében.
A közlemény idézi Alan Jope-ot, a cég globális vezérigazgatóját, aki azt mondta: a vállalások megkövetelik a csomagolásaikkal és a termékeikkel kapcsolatos hozzáállás alapvető átgondolását. „Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek alkalmazására ösztönöz minket, mint az újratölthető és újrahasználható megoldások”- fogalmazott.
Az Unilever több mint 190 országban van jelen, globálisan az élelmiszerek, kozmetikumok és háztartási tisztítószerek piacán az egyik vezető szereplő, forgalma 53,7 milliárd eurót tett ki 2017-ben, és világszerte 161 ezer embert foglalkoztat.
A 120 éve működő cég magyarországi leányvállalata 1991-ben jött létre. Az Unilever Magyarországon három gyárral rendelkezik, amelyekben – a budapesti irodával együtt – közel 1500 munkavállalót foglalkoztat.
A nyilvánosan hozzáférhető adatok szerint az Unilever Magyarország Kft. tavaly 107,08 milliárd forint nettó árbevételt ért el az előző évi 99,13 milliárd forint után, üzemi eredménye 3,87 milliárd forint volt, míg 2017-ben 3,15 milliárd forint. A társaság adózott eredménye 2018-ban 3,91 milliárd forintot tett ki, szemben az előző évi 2,59 milliárd forinttal.