A brazil Timbro kereskedőcég új területre lépett: felvette portfóliójába a kávét, mivel lehetőséget lát a szektorban, ahol a hagyományos szereplők az elmúlt év volatilitása és rekordárai miatt háttérbe szorultak. A vállalat, amely Brazília egyik vezető cukorexportőrévé vált, más árucikkekkel is kereskedik, például vasérccel, pamuttal, illetve járműveket és nehézgépeket is importál – többek között az Amazon számára – írja a reuters.com.
„Úgy gondolom, hogy a megfelelő pillanatban léptünk be a kávépiacra, egy nagyon nehéz időszakban az ágazat számára” – mondta Caio Melles, a Timbro partnere. A cég tavaly 18 milliárd reál (3,3 milliárd USD) árbevételt ért el, és most egy olyan piacra lép be, amelyből hiányoznak a termelést, árazást és szállítást nyomon követni képes szereplők – ez új lehetőségeket nyit a vállalat számára.

Fokozatos piacra lépés és nemzetközi terjeszkedés
Korábban a Timbro pénzügyi együttműködéseket folytatott szövetkezetekkel és nagy kávétermelőkkel, de a 2025-ös termésév lesz az első, amikor fizikai kereskedelmet is lebonyolítanak. A kezdetekben a kereskedett mennyiség várhatóan mérsékelt marad: 80 000 darab 60 kg-os zsák értékesítése a cél.
Emellett dubaji irodát is nyitottak, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki kulcsügyfeleikkel és hatékonyabbá tegyék működésüket az időzónák között. A vállalat emellett Ázsiában is terjeszkedik, hogy alkalmazkodjon a kínai piaci igényekhez.
Exportfókusz és további tervek
A Timbro tevékenységének jelenleg 65–70%-a export, míg 30–35%-a import. A szója- és kukoricaexportban még csak korlátozott szerepet játszanak. „Néhány szójabab- és kukoricaszállítást már lebonyolítunk, talán fejenként fél tucatot idén – még mindig nagyon korlátozott mennyiségben” – mondta Melles, hozzátéve, hogy logisztikai partnerségek lehetőségét is vizsgálják.