0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. október 30.

Friss lendület a portugál élelmiszerpiacon: stratégiai felvásárlás született

A Jerónimo Martins felvásárolja a portugál Luís Vicente Csoportot, bővítve agrár-élelmiszeripari tevékenységét. Az üzlet új fejezetet nyithat mindkét vállalat számára.

A Pingo Doce szupermarketlánc anyavállalata, a Jerónimo Martins megállapodást kötött a Luís Vicente Csoport (LV), egy portugál gyümölcs- és zöldségtermelő, illetve -forgalmazó vállalat felvásárlásáról – írja az esmmagazine.com.

A lehetséges felvásárlást a Jerónimo Martins Agro-Alimentar (JMA) hajtja végre, stratégiai céllal: hogy jelentősen bővítse a kiskereskedelmi óriás agrár-élelmiszeripari termelési szegmensét. A felek nem hozták nyilvánosságra az ügylet pénzügyi részleteit, amely még a Portugál Versenyhivatal jóváhagyására vár.

A mostani vásárlás egy korábbi együttműködést követ: a Jerónimo Martins és a Nuvi Csoport, a Luís Vicente holdingtársasága, már közösen birtokolták a Supreme Fruits nevű vegyesvállalatot, amely a csonthéjas gyümölcsök termelésére szakosodott.

Fotó: Nadin Dunnigan , Pixabay

A Jerónimo Martins nemrég növelte részesedését a Supreme Fruitsban 50%-ról 80%-ra – az együttműködés 2023-ban indult, 7 millió eurós kezdeti befektetéssel. A Luís Vicente Csoport több mint 30 éves tapasztalattal, hat márkával és több mint 20 ország termelőivel kialakított partnerségekkel rendelkezik. A vállalat most a Jerónimo Martins ernyője alá kerül, tovább erősítve annak jelenlegi pozícióit a tejiparban, mezőgazdaságban, akvakultúrában, valamint a gyümölcs- és zöldségszektorban.

A Jerónimo Martins megerősítette a megállapodást a „Portugáliában, a Luís Vicente által működtetett gyümölcs- és zöldségágazati egység” felvásárlásáról, és jelezte, hogy a részleteket a szabályozási feltételek teljesülése után ismertetik.

Stratégiai újrapozicionálás

A Nuvi Csoport számára a Luís Vicente eladása stratégiai átrendeződést jelent, mivel a vállalat ezentúl azokra a fő üzletágakra kíván összpontosítani, ahol erős versenyelőnnyel és növekedési potenciállal rendelkezik: az italiparra (az angolai Refriango Csoporton keresztül), valamint az élelmiszer-kiskereskedelemre (Arreiou Szupermarketek).

Diogo Caldas, a Nuvi Csoport ügyvezető igazgatója elmondta: „Ez a döntés tükrözi stratégiánkat, hogy megerősítsük a fókuszt azokon a területeken, ahol a Nuvi Csoport a legnagyobb versenyelőnnyel és növekedési potenciállal rendelkezik. Felkészítjük a vállalatot egy új ciklusra, olyan beruházásokkal, amelyek megszilárdítják jelenlétünket a stratégiai piacokon, és biztosítják a fenntartható, hosszú távú fejlődést.”

A Nuvi Csoport jelenleg ambiciózus nemzetközi terjeszkedési terveket hajt végre – többek között a Refriango új piacokra való belépését, valamint az Arreiou szupermarket-hálózat bővítését 200-ról 400 üzletre.

Forrás: esmmagazine.com

Magazin ajánló: