A kiskereskedő több mint 24 millió műanyag tálcát és tégelyt távolított el a gyümölcs- és zöldségkínálatából, valamint közel 25 millió műanyag fedelet a tejtermék- és joghurtárukból.
A Lidl GB azt is vállalta, hogy év végéig további 1,5 milliárd darab, valamint 2022 végéig pedig kétmilliárd darab műanyagot távolít el.
Jelentős mérföldkő
Christian Härtnagel, a Lidl GB vezérigazgatója kijelentette: „fantasztikus, hogy sikerült elérnünk ezt a jelentős mérföldkövet, amely bizonyítja elkötelezettségünket a túlzott műanyaghulladék elleni küzdelemben. Azonban tudjuk, hogy ezen a téren még mindig van mit tenni, ezért igyekszünk még tovább lépni: a következő két évben még több műanyagdarabot távolítunk el üzleteinkből és csomagolásainkból, és egyre több kategóriában vezetjük be üzleteinkben az „óceánokba nem kerülő műanyag” csomagolást.”
Mit jelent az „óceánhoz kötött műanyag”?Az óceánhoz kötött műanyag a partvonaltól számított 30 mérföldes körzetben visszanyert, illetve a strandokról, vízi utakról és part menti területekről összegyűjtött anyag. Ez egy olyan újrahasznosított nyersanyag, amely helyettesítheti az „új” műanyagot ezáltal segíthet az óceánok és a bolygó védelmében, és része a körforgásos gazdaságnak. |
A kezdeményezés sikerét követően a Lidl kiterjeszti az óceánhoz kötött műanyag használatát, hogy megakadályozza a délkelet-ázsiai fejlődő országokból begyűjtött műanyagok óceánba kerülését.
Az óceánhoz kötött műanyagot, amelyet a friss halak és a panírozott baromfitermékek csomagolásában használnak, még ebben az évben bevezetik a bogyós gyümölcsök csomagolásában is.
Csomagolási célok
A Lidl vállalta, hogy 2025-re saját márkás csomagolásainak 100%-át széles körben újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy újratölthetővé teszi. Idén a diszkont áruházlánc elérte, hogy a csomagolások 50%-a újrahasznosított anyagokból készüljön, négy évvel a tervezett időhatár előtt.
A Lidl elérte azt is, hogy a problémás műanyag csomagolást, beleértve a fekete műanyagot, a PVC-t és az EPS-t, eltávolítása a saját márkás alapvető élelmiszer-kínálatból, és biztosította, hogy az alapvető élelmiszer-kínálatában a cellulóz- és rosttartalmú saját márkás csomagolások 100%-a vagy FSC, PEFC vagy azzal egyenértékű, felelősségteljes forrásból származik, vagy újrahasznosított anyagok felhasználásával készül.