0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 26.

A Lidl jól teljesít a műanyaghulladék elleni harcban

A Lidl bejelentette, hogy több mint egymilliárd darab műanyagot távolított el üzleteiből Nagy-Britannia-szerte, a műanyaghulladék felszámolására és a műanyagfelhasználás folyamatos csökkentésének támogatására irányuló stratégiája részeként.

A kiskereskedő több mint 24 millió műanyag tálcát és tégelyt távolított el a gyümölcs- és zöldségkínálatából, valamint közel 25 millió műanyag fedelet a tejtermék- és joghurtárukból.

Emellett közel 19 millió műanyag címkétől szabadult meg gyümölcsök és zöldség csomagolásairól, valamint 3,5 millió műanyag csomagolástól a friss virágok esetében.

A Lidl GB azt is vállalta, hogy év végéig további 1,5 milliárd darab, valamint 2022 végéig pedig kétmilliárd darab műanyagot távolít el.

Jelentős mérföldkő

Christian Härtnagel, a Lidl GB vezérigazgatója kijelentette: „fantasztikus, hogy sikerült elérnünk ezt a jelentős mérföldkövet, amely bizonyítja elkötelezettségünket a túlzott műanyaghulladék elleni küzdelemben. Azonban tudjuk, hogy ezen a téren még mindig van mit tenni, ezért igyekszünk még tovább lépni: a következő két évben még több műanyagdarabot távolítunk el üzleteinkből és csomagolásainkból, és egyre több kategóriában vezetjük be üzleteinkben az „óceánokba nem kerülő műanyag” csomagolást.”

A kiskereskedelmi lánc tavaly óta tízmillió vizes palackkal egyenértékű műanyagot „mentet ki” a világ óceánjaiból az óceánhoz kötött műanyag csomagolások használatával.

Mit jelent az „óceánhoz kötött műanyag”?

Az óceánhoz kötött műanyag a partvonaltól számított 30 mérföldes körzetben visszanyert, illetve a strandokról, vízi utakról és part menti területekről összegyűjtött anyag. Ez egy olyan újrahasznosított nyersanyag, amely helyettesítheti az „új” műanyagot ezáltal segíthet az óceánok és a bolygó védelmében, és része a körforgásos gazdaságnak.

A kezdeményezés sikerét követően a Lidl kiterjeszti az óceánhoz kötött műanyag használatát, hogy megakadályozza a délkelet-ázsiai fejlődő országokból begyűjtött műanyagok óceánba kerülését.

Az óceánhoz kötött műanyagot, amelyet a friss halak és a panírozott baromfitermékek csomagolásában használnak, még ebben az évben bevezetik a bogyós gyümölcsök csomagolásában is.

Csomagolási célok

A Lidl vállalta, hogy 2025-re saját márkás csomagolásainak 100%-át széles körben újrahasznosíthatóvá, újrafelhasználhatóvá vagy újratölthetővé teszi. Idén a diszkont áruházlánc elérte, hogy a csomagolások 50%-a újrahasznosított anyagokból készüljön, négy évvel a tervezett időhatár előtt.

Emellett 18,5%-kal csökkentette a műanyagfelhasználást, és jó úton halad afelé, hogy 2022-re elérje az eredetileg kitűzött 20%-os célt.

A Lidl elérte azt is, hogy a problémás műanyag csomagolást, beleértve a fekete műanyagot, a PVC-t és az EPS-t, eltávolítása a saját márkás alapvető élelmiszer-kínálatból, és biztosította, hogy az alapvető élelmiszer-kínálatában a cellulóz- és rosttartalmú saját márkás csomagolások 100%-a vagy FSC, PEFC vagy azzal egyenértékű, felelősségteljes forrásból származik, vagy újrahasznosított anyagok felhasználásával készül.

Forrás: esmmagazin.com