0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 25.

Dió: egy hasznos, kettő káros, a harmadik méreg

Ez a bölcs, öreg mondás nagyon is közel jár az igazsághoz. A diófélék szuperegészségesek és számtalan előnyhöz juttatnak minket, de csak abban az esetben, ha mértékletesek vagyunk, ellenkező esetben ezek is megártanak.

A dió káros hatásai első helyen szerepelnek az internetes keresések során. Fontos tisztába tenni pár tényt a dióról

A száraz termésű gyümölcsök helyes fogyasztásának van néhány sarkalatos pontja:

Télen különösen felértékelődnek ezek a finom energiabombák, azonban magas zsiradéktartalmuk miatt lényeges, hogy egyszerre csak kicsiny mennyiségben együnk belőlük.

A dió káros?Elsősorban nyersen kellene fogyasztanunk, mert a legtöbb hatóanyagot ebben a formában tartalmazzák. Pirítás során többé- kevésbé károsodnak a beltartalmi értékeik, legegészségesebb zsírjaik oxidálódnak, több vitamin (B1, E) és fitonutriens (karotinoidok) elveszik. A diófélék hőhatással szembeni érzékenysége változó, és meghatározó jelentőségű a pirítás időtartama és a hőmérséklete is. Továbbá nem is csak a veszteségek miatt főhet a fejünk, hiszen pörkölés hatására transzzsírsavak és nagy mennyiségben rákkeltő hatású akrilamidok keletkeznek.

Helyesebben járunk el, ha nem a megszokott étrendünkhöz adjuk hozzá, hanem felcserélünk, kiváltunk velük más, kevésbé értékes ennivalókat.

A dió érzékeny portéka, tehát a helyes tárolására nagy gondot kell fordítani, mert az avas magok kellemetlen ízűvé és egészségkárosítóvá válnak. Száraz, hűvös helyen kell tartani, lehetőleg héjában, és csak röviddel fogyasztás előtt ajánlott feltörni, feldolgozni.

Akkor most lássuk, milyen csodálatos hatásokra számíthatunk, ha rendszeresen elropogtatunk néhány szemet.

Dió

Óvja a szív egészségét. Csökkenti az LDL- koleszterin- és a trigliceridszintet, valamint a szívinfarktus kialakulásának kockázatát.

Antioxidánsai erőteljesen harcolnak a szabadgyökök ellen.

Serkenti az agyműködést, a gondolkodást és a memóriát, fokozza a koncentrációt. Idegnyugtató, javítja a hangulatot, megelőzi illetve csökkenti a depressziót.

A súlykontrollálás kiváló eszköze, 4- 6 szem dió étkezés előtt fogyasztva csökkenti az éhségérzetet és fokozza a telítettséget, tehát kevesebb ételt fogyasztunk el utána. A rostok jelenléte miatt a szervezet nem szívja fel az összes benne található zsiradékot. Az egyik legjobb élelmiszer metabolikus szindróma és II-es típusú cukorbetegség esetén.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: