0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 22.

Dió: egy hasznos, kettő káros, a harmadik méreg

Ez a bölcs, öreg mondás nagyon is közel jár az igazsághoz. A diófélék szuperegészségesek és számtalan előnyhöz juttatnak minket, de csak abban az esetben, ha mértékletesek vagyunk, ellenkező esetben ezek is megártanak.

Brazil dió

Elképesztően magas a szeléntartalma. Már egy szem fedezheti az ajánlott napi beviteli ajánlás több mint 100%-át. Erre nagyon oda kell figyelni, mert rendszeres és nagyobb mennyiségű fogyasztása szelénmérgezést okoz.

Védi a kardiovaszkuláris rendszert a meghibásodásoktól.

Szerepet játszik a daganatok megelőzésében, a rákos sejtek apoptózisának kiváltásában, és a DNS- javításában.

Támogatja a pajzsmirigyműködést.

Megelőzi az agyműködés életkor előrehaladtával tapasztalható hanyatlását, ami összefüggésbe hozható az alacsony szelénkoncentrációval. Segít depresszió, idegkimerültség, koncentrációzavar és emlékezetgyengeség esetén.

Szebbé varázsolja a bőrt és a hajat.

Kesudió

Vigyáz a szív egészségére, csökkenti a szívbetegségek és a szívroham kialakulásának kockázatát.

Növeli a HDL- szintet, ellenben szignifikánsan csökkenti a trigliceridszintet és az LDL- koleszterin mennyiségét.

Jelentős mennyiségű rezet tartalmaz, ami meghatározó szerepet játszik az immunrendszer működésében, az energiatermelésben, a C- vitamin hasznosulásában és a vérképzés során.

Csonterősítő magnéziumot, mangánt és foszfort is tartalmaz.

Makadámdió

Csökkenti a rák, a szívbetegségek és a II-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét és a kognitív hanyatlást.

Rengeteg tanulmány igazolja koleszterin-, triglicerid- valamint vércukorszint csökkentő hatását.

Pekándió

Remek cinkforrás, támogatja az immunrendszert, a DNS- szintézist és a sebgyógyulást.

Kiemelkedő jelentőségű eleme a szívbetegségeket megelőző étrendnek, csökkenti az LDL- szintet.

Javíthat a II- es típusú diabéteszen.

Pisztácia

Rendkívül gazdag antioxidáns és gyulladásgátló fitonutriensekben. Csökkenti az oxidációs stresszt.

Növeli a HDL- szintet, míg az LDL- ek és a trigliceridek mennyiségét csökkenti.

Már napi 2 x 25 g pisztácia elrágcsálása csökkenti a vércukorszintet. Mérsékli a vérnyomást.

A szervezet számára a leghasznosabbak azok a zsiradékok, amelyek a természetes formában fogyasztott diófélékből származnak. Ezek a magok azért is különlegesen fontosak, mert rengeteg értékes fitokemikáliát és egészségvédő rostot is tartalmaznak.
További érdekességek:
Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: