Hozzátette: a következő hét évben mintegy 750 milliárd forintot fordítanak az élelmiszeripar megerősítésére. Az első időszakban már több mint 510 pályázatot nyújtottak be a gyártók, és döntés született 64 projektnél mintegy 46 milliárd forintról.
Erdős Norbert rámutatott, hogy jelenleg 4 ezer élelmiszeripari cég működik Magyarországon, ebből mindössze 100 tejtermékgyártó. Az árbevételt és a foglalkoztatást tekintve ugyanakkor ezeknek a cégeknek az aránya 10 százalékos az ágazaton belül. Ebből is látható, hogy közepes és nagyméretű cégekről van szó, amelyek eddig az uniós támogatásokra közvetlenül nem tudtak pályázni. Az új vidékfejlesztési program ezt a problémát áthidalja.
Az üzletláncoknál kapható friss tejtermékeket vizsgálva a magyar termékek aránya magas, viszont alig 25 százalékos a magasan feldolgozott – vaj, sajt, joghurt – termékcsoport esetében. Ez a teljes agrárágazaton belül a legalacsonyabb – jelezte.
Közölte: a Happy Tejtermék Kft. 230 millió forintos támogatást nyert el, ebből a teljes gyártási technológiát fejlesztik, bővítik a szállítóflottát, és különböző informatikai eszközöket vásárolnak. A cég ezzel átvészeli a járvány okozta visszaesést is – mondta.
Míg a járvány előtt, 2019-ben csaknem 3 millió forint nyereséget könyveltek el, a gyárnak 2020-ban több mint 117 millió forint vesztesége keletkezett.