0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 15.

A „természet karamellája”, a datolya

Akár önmagában, akár más finomsággal kiegészítve fogyasztjuk, a datolya számos jótékony hatásával járul hozzá egészségünkhöz.

Nem is gondolnánk, a datolya milyen sokszínű csemege! Számtalan fajtája van, melyek közül mindegyik egyedi ízvilággal rendelkezik. Sokan aggódnak a benne lévő cukor miatt, pedig – hacsak nem a cukrozott bolti verziót választjuk – magas rosttartalma révén alacsony glikémiás indexű finomság. Így aztán bátran fogyasszuk, ha megkívánunk egy kis édességet – javasolja a goodhousekeeping.com.

Nem hiába szokás a „természet karamellájának” is nevezni, hiszen valóban magas a gyümölcscukor-tartalma és kalóriában is bővelkedik. Ezzel együtt ugyanakkor kitűnő rost- és antioxidáns-forrás, így aztán méltán használják rá a „superfood” jelzőt is.

Antioxidánsban gazdag élelmiszer, így segít felvenni a harcot a szabadgyökök ellen, megelőzve a sejtek károsodását.

Emellett két szem datolya nagyjából 3 gramm rostot is tartalmaz, ez a felnőttek számára ajánlott napi beviteli érték kicsivel több mint 10%-a. A benne lévő rostoknak köszönhetően pedig tovább tart a jóllakottság-érzetünk, támogatjuk a jótékony bélbaktériumokat, sőt, a koleszterin- és triglicerin-szintünk is optimalizálódhat.

A datolyafogyasztással csontjaink egészségét is támogatjuk a benne megtalálható foszfornak, magnéziumnak és káliumnak hála.

Ám mivel ezek az ásványi anyagok nincsenek nagy mennyiségben jelen benne, fontos, hogy más táplálékkal is bevigyük őket.

Finomságok datolyával

Próbáljuk ki, hogy a mag eltávolítása után megtöltjük magvajjal, aprított magokkal vagy akár kecskesajttal!

Egészítsük ki vele zabkásánkat vagy joghurtunkat, hogy ízletes reggelit kapjunk.

Kakaóporral meghintve különleges nassolnivaló.

Házi készítésű müzlikeverék alapanyagként is remekel.

Sőt, még a sós ízvilágú ételeket is jól ki tudja egészíteni: adjuk hozzá salátánkhoz, parmezánsajttal együtt!

Magas tápanyagtartalma ellenére ügyeljünk a mértékletes fogyasztásra, mert nagy mennyiségben emésztési panaszokat okozhat.

Forrás: goodhousekeeping.com

Magazin ajánló: