A védjegynek közvetlen hozzáadott értéke van, mert széles körben ismert, a fogyasztó bízik benne, a kereskedelmi partnerek elvárják, elismerik, és kiemeli a terméket a piaci kínálatból. Talán ez magyarázza, hogy idén már 251 vállalat 5515 terméke (több mint 80%-a élelmiszer) használja a Magyar Termék védjegyeket. Egyre magasabb szintre emelik ezen termékek közös marketingjét, kommunikációját is, a plakátok, tévéreklámok, üzletlánci akciók, online és közösségi médiás, fesztiváli és sajtómegjelenések több száz millió forintos értéket képviselnek a partnereknek. Ráadásul mivel általában közösségi finanszírozásúak, kedvező a részvételi díj, sőt ingyenes kampányokat is szervez a kft. a partnerek számára a saját márkatermékük megjelenítésével.
Kiváló minőség, innováció
Nobilis Márton Pál, az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára előadásában hangsúlyozta, hogy a zöldség-gyümölcs ágazat szereplőinek is kötelességük a fenntarthatóságra törekedni. Azzal ugyanis nemcsak a környezetünk védelmét szolgálják, hanem gazdasági előnyökhöz is juthatnak. Emellett a fenntarthatóság előmozdítása társadalmi felelősségvállalásunk része is, ide tartozik egyebek közt a munkavállalók megbecsülése, egészséges munkakörülmények biztosítása, a helyi közösségek támogatása.
A piaci viszonyok értékelésekor az államtitkár kiemelte, hogy a hazai firsspiaci zöldség- gyümölcs forgalom 65-70%-át fedik le a kiskereskedelmi láncok, melyek beszállítói jellemzően a termelői értékesítő szervezetek, valamint a zöldség-gyümölcs nagykereskedők. A többi értékesítési csatornát (utcai árusok, kispiacok, kisboltláncok, zöldség-gyümölcs boltok), főként a nagybani piacokon keresztül látják el, kisebb részt közvetlenül szállítanak be a termelők.
Az elfogyasztott friss gyümölcs 40-45%-a származik külföldről, ennek nagyobb része déligyümölcs. A zöldségekből az import aránya 20-30%, főként a hazai szezonon kívül érkezik sok külföldi áru. Kevés hazai zöldség-gyümölcsöt kínálunk egész évben, a legtöbb termék szezonja viszonylag rövid, 1,5-3 hónap. A hazai kínálatot a szabadföldi termékek esetében nagyban befolyásolja az időjárás, és a káresemények nemcsak rövidtávon, a kínálat csökkenésével hatnak az árakra, hanem hosszabb távon is, hiszen a növekvő termesztési költségeket (pl. növényvédelem, fagyvédelem) szeretnék visszakapni a termelők. A hazai árakat ugyanakkor mindenekelőtt a külföldi termékek árai határozzák meg.