0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 25.

5 étel, mely védelmet biztosít a krónikus gyulladás ellen

Hogy tudjuk a gyulladás kialakulásának esélyét, illetve a meglévő gyulladás mértékét leghatékonyabban csökkenteni? Úgy, hogy növeljük az antioxidánsokban gazdag, valódi táplálékok fogyasztását.

…emellett pedig megszüntetjük, vagy legalábbis csökkentjük a legfőbb gyulladáskeltők bevitelét.
Reumás ízületi gyulladást, oszteoartritiszt, szívbetegséget, elhízottságot, cukorbetegséget, Alzheimer-kórt, Parkinson-kórt, rákot, depressziót, illetve az öregedési folyamatok felgyorsulását is okozhatja a krónikus, alacsony intenzitású gyulladás. Még szép, hogy ezekre a betegségekre senki sem vágyik. Mégis túl gyakoriak, ahhoz képest, hogy a táplálkozásunkkal sokat tehetünk a megelőzésük érdekében. Nézzük csak, hogyan!

Zöldségek, gyümölcsök

sült zöldség

Természetazonos vitaminokat, ásványi anyagokat, növényi hatóanyagokat és rostokat tartalmaznak. Ezek mindegyike segítheti a gyulladások megfékezését, a rostokat pedig különösen jó néven veszik a bélflóránk lakói.

Szuperzöldségek és szupergyümölcsök

bogyós gyümölcsök, málna, áfonya

Azzal érdemli ki egy zöldség vagy gyümölcs a szuper minősítést, hogy gazdagabb egy átlagos zöldségnél, vagyis koncentráltabban fordulnak elő benne értékes mikronutriensek és fitonutriensek.

Például a kelkáposzta szuperzöldség, a cukkini nem. De attól még mindkettőnek megvannak a maga erényei, csak az egyiktől többet kapunk, mint a másiktól.

Ezért ajánlott hetente három-négy alkalommal is étrendre tűzni a káposztafélék családjába tartozó zöldségeket.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: