0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. október 3.

Őrjöngenek az olaszok: a Heinz konzervként árulja imádott tésztaételüket

Az Egyesült Királyságban nemrég megosztó termék jelent meg: a Heinz konzerves carbonara tésztát dobott piacra, mely elmondásuk alapján „gyors, siker-biztos, egyszerű és dráma-mentes”. Ehhez pedig az olaszoknak is volt egy-két keresetlen szavuk.

A carbonara eredetileg Rómából származik, a hagyományos receptúra szerint olasz pecorino sajt, guanciale tokaszalonna, tojás és spagetti tészta kell hozzá. Amilyen rövid az összetevők listája, olyannyira lényeges elkészítésének módja: a carbonara „sava-borsát” ugyanis a megfelelő főzési technika adja, például az, hogyan elegyítjük a nyers tojást a tésztával.

carbonara
Fotó/Designed by: Freepik

Gyors, de finom is?

Elkészítésének összetettsége adta az ötletet a Kraft Heinz amerikai élelmiszergyártó nagyvállalatának is. A Heinz márka a szigetországban leginkább babkonzervjeiről ismert, melyből naponta 2,5 milliót adnak el az Egyesült Királyságban – írja a Forbes.

A cég mostani dobásával megoldást szeretne kínálni mindazoknak, akiknek nincs elég idejük vagy főzőtudásuk ahhoz, hogy elkészítsék a carbonarat.

A Heinz innovatív ötlete a Forbes szerint összhangban áll mindazzal, melyet az egyre nagyobb vásárlóerejű Z generáció megkövetel az élelmiszergyártóktól. A fiataloknál ugyanis döntő szempont élelmiszerválasztáskor a kényelem és a gyorsaság is.

A Heinz termékét ráadásul 2 fontért (940 forint) kínálja, ellentétben a londoni éttermekkel, ahol akár 16 fontot (7500 forint) is elkérnek a tésztaételért.

„Tudjuk, hogy sokan keresik az egyszerűen elkészíthető, praktikus élelmiszereket, az új carbonara spagettink pedig pontosan ilyen: tökéletes megoldás, ha gyors és kiadós ételt szeretnénk enni otthonunkban. A Heinz Spaghetti Carbonaraja remek vacsora, legyen szó egy hosszú nap utáni ejtőzésről a tv előtt vagy közös étkezésről a barátokkal” – nyilatkozta Alessandra de Dreuille, a Kraft Heinz munkatársa a Food&Wine gasztroportálnak.

Szívükön viselik a carbonara sorsát

Természetesen mindezt az olaszok sem hagyhatták szó nélkül, akik az interneten egyébként sem szokták visszafogni magukat, ha gasztronómiai sérelmekről van szó.

A tészta hazájában leginkább a konzerv összetevőivel kapcsolatban fogalmaztak meg kritikát. A hosszú listán ugyanis olyan alapanyagok is szerepelnek, mint például a kukoricaliszt, a tartósítószerek, a napraforgó olaj vagy akár a hagymakivonat.

Az olasz séfek magával a ténnyel sincsenek kibékülve, miszerint a carbonara konzervdobozba került.

„Szégyen, köze sincs az eredeti carbonarahoz… Ha valaki bejönne az étteremünkbe és kérne egy konzerves carbonarat, azon nyomban kihajítanánk” – adott hangot véleményének Ciara Tassoni, a londoni Bottega Prelibato étterem menedzsere a Sun hasábjain.

És hogy mennyire keresett a Heinz olasz specialitása az Egyesült Királyságban? A termék akkora sikert aratott, hogy szeptember eleji online megjelenésekor

rövid időn belül a teljes készletet elkapkodták.

A fizikai boltok polcain pedig a hónap közepétől lesz elérhető. Az biztos, hogy a sikerben közrejátszott a cég közösségi média kampánya is, melynek köszönhetően a termék híre már megjelenés előtt is rengeteg fogyasztóhoz eljutott – főképp a Z generáció potenciális vásárlórétegéhez.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/foodandwine.com

Magazin ajánló: