A carbonara eredetileg Rómából származik, a hagyományos receptúra szerint olasz pecorino sajt, guanciale tokaszalonna, tojás és spagetti tészta kell hozzá. Amilyen rövid az összetevők listája, olyannyira lényeges elkészítésének módja: a carbonara „sava-borsát” ugyanis a megfelelő főzési technika adja, például az, hogyan elegyítjük a nyers tojást a tésztával.
Gyors, de finom is?
Elkészítésének összetettsége adta az ötletet a Kraft Heinz amerikai élelmiszergyártó nagyvállalatának is. A Heinz márka a szigetországban leginkább babkonzervjeiről ismert, melyből naponta 2,5 milliót adnak el az Egyesült Királyságban – írja a Forbes.
A Heinz innovatív ötlete a Forbes szerint összhangban áll mindazzal, melyet az egyre nagyobb vásárlóerejű Z generáció megkövetel az élelmiszergyártóktól. A fiataloknál ugyanis döntő szempont élelmiszerválasztáskor a kényelem és a gyorsaság is.
„Tudjuk, hogy sokan keresik az egyszerűen elkészíthető, praktikus élelmiszereket, az új carbonara spagettink pedig pontosan ilyen: tökéletes megoldás, ha gyors és kiadós ételt szeretnénk enni otthonunkban. A Heinz Spaghetti Carbonaraja remek vacsora, legyen szó egy hosszú nap utáni ejtőzésről a tv előtt vagy közös étkezésről a barátokkal” – nyilatkozta Alessandra de Dreuille, a Kraft Heinz munkatársa a Food&Wine gasztroportálnak.
Szívükön viselik a carbonara sorsát
Természetesen mindezt az olaszok sem hagyhatták szó nélkül, akik az interneten egyébként sem szokták visszafogni magukat, ha gasztronómiai sérelmekről van szó.
A tészta hazájában leginkább a konzerv összetevőivel kapcsolatban fogalmaztak meg kritikát. A hosszú listán ugyanis olyan alapanyagok is szerepelnek, mint például a kukoricaliszt, a tartósítószerek, a napraforgó olaj vagy akár a hagymakivonat.
„Szégyen, köze sincs az eredeti carbonarahoz… Ha valaki bejönne az étteremünkbe és kérne egy konzerves carbonarat, azon nyomban kihajítanánk” – adott hangot véleményének Ciara Tassoni, a londoni Bottega Prelibato étterem menedzsere a Sun hasábjain.
És hogy mennyire keresett a Heinz olasz specialitása az Egyesült Királyságban? A termék akkora sikert aratott, hogy szeptember eleji online megjelenésekor
A fizikai boltok polcain pedig a hónap közepétől lesz elérhető. Az biztos, hogy a sikerben közrejátszott a cég közösségi média kampánya is, melynek köszönhetően a termék híre már megjelenés előtt is rengeteg fogyasztóhoz eljutott – főképp a Z generáció potenciális vásárlórétegéhez.