0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 17.

5 fehérjeforrás, amit bátran fogyaszthatunk anélkül, hogy nőne a testsúlyunk

Az elegendő és megfelelő típusú fehérje fogyasztása az egyik legjobb módja annak, hogy elérjük fogyókúrás céljainkat, miközben egész nap jóllakottnak érezzük magunkat. A fehérje a szervezet három fő makrotápanyagának egyike, amelyre a megfelelő működéshez szüksége van.

A legjobb, ha reggelente ezeket helyezzük előtérbe, hogy segítsen megfékezni a sóvárgást a nap folyamán, és üzemanyaggal töltse fel a szervezetet. Trista Best, dietetikus, valamint Silvia Carlival, dietetikus elmondta, hogy

szerintük a legjobb fehérjék a fogyáshoz a tonhalkonzerv, az alacsony zsírtartalmú sajt, az edamame bab, a lazac és a fehérjepor.

Tonhalkonzerv: A tonhalkonzerveket általában két kategóriába sorolják: világos húsú tonhal, amely többnyire csíkos hasú tonhal vagy sárgaúszójú tonhal, és fehér húsú tonhal, amely általában fehér albacore tonhal. Ez a fehérje hihetetlenül sokoldalúan felhasználható és könnyen fogyasztható, ha éppen úton vagy.

Carli egy olyan tonhalkonzervreceptet ajánl, amelyet reggelire vagy uzsonnára is fogyaszthatunk: „1 tonhalkonzerv, 1/2 érett avokádó, 1/2 teáskanál hagymapor, só és bors ízlés szerint, koriander, 1 evőkanál apróra vágott lilahagyma, 1 teáskanál citromlé”. Ezt ehetjük önmagában vagy szendvicsre rakva, vagy egy kis spenóttal összekeverve készíthetünk belőle salátát.

Alacsony zsírtartalmú sajt: Talán meglepő lesz, de a sajt valójában nagyon is előnyös a fogyás szempontjából. Csak attól függ, hogy milyen típusú sajtot választunk.

A sajt kalciumban és fehérjében gazdag. A fogyókúrás kutatások szerint, ha a szervezetünk megfelelő mennyiségű kalciumhoz jut, hajlamosak vagyunk több zsírt elégetni.

És mivel a sajt fehérjében gazdag, felgyorsítja az anyagcserét és csökkenti az étvágyat, így lehetővé teszi a fogyást.

„A kedvenc nassolnivalóim közé tartozik a zsírszegény mozzarella rudacska és egy maréknyi nyers dióféle. Ez a fehérje és a zsírok tökéletes kombinációja, amely feltölt és jóllakottá tesz” – mondja Carli.

A normál, teljes zsírtartalmú sajtok 37% zsírt tartalmaznak, amiből 23% telített zsír, míg a csökkentett zsírtartalmú változatok körülbelül 17% zsírt tartalmaznak, amiből 10% telített zsír, miközben megtartják az ízüket. Mind a teljes zsírtartalmú, mind a zsírszegény tejfajtáknak ugyanazok az előnyei a szív egészségére nézve.

Edamame bab: Az edamame bab egész, éretlen szójabab, mely zöld színével különbözik a hagyományos szójababtól, amely jellemzően világosbarna, barna vagy bézs színű. Közel 190 gramm edamame 8 gramm rostot, 17 gramm fehérjét és 180 kalóriát tartalmaz.

Egyedülálló, laktató reggeli ételt alkot, amely órákig teltségérzetet biztosít, így nagyszerű étel a fogyókúrás célok eléréséhez.

„Ez a növényi eredetű fehérjeforrás remek nassolnivaló és tökéletes a saláták kiegészítéséhez. Közel 95 gramm hámozott edamame 90 kcal-t és 9 g fehérjét tartalmaz, valamint bő 4 gramm rostot, ami segít fenntartani az egészséges bélrendszert” – mondja Carli.

Lazac: Az olyan sovány fehérjék, mint a lazac, segíthetnek megőrizni az izomtömeget, amikor fogyni próbálunk. Amellett, hogy a lazac nagyszerű sovány fehérjeforrás, tele van egészséges omega-3 zsírsavakkal is, amelyeket a szervezet nem tud előállítani. Az omega-3 zsírsavak segítenek a véralvadást, az érfalak összehúzódását és ellazulását, valamint a gyulladást szabályozó hormonok előállításában.

„A lazac tele van fehérjével és egészséges zsírokkal, amelyek segítik a fogyást azáltal, hogy teltségérzetet biztosítanak, ami megakadályozza a túlevést. Ennek a mítosznak az egyik oka a bőrének az íze” – teszi hozzá Best.

„Néhány fogyasztó nem szereti a lazac bőrének halas ízét, és eltávolítja azt. Azonban a fűszerek és a citrom hozzáadása a főzési folyamat során segíthet ellensúlyozni az ízt, és megtartani az előnyöket.” A lazac pedig köztudottan fokozza a haj volumenét és fényét.

Fehérjepor: A fehérjepor népszerű táplálékkiegészítő, melynek használata segíthet a fogyásban és az izmok feszesítésében is. Ugyanakkor nem minden fehérjepor egyforma, egyesek [nem tartalmaznak] megfelelő mennyiségű fehérjét, míg akadnak olyanok is, melyek kalóriadúsak.

„Azok számára, akik vegán életmódot folytatnak és helyettesítő turmixot használnak, fontos, hogy olyan fehérjeport válasszanak, amely mind a 20 aminosavat tartalmazza” – teszi hozzá Best. „Minden olyan vegán fehérjeport vagy étkezéspótlót, amely nem rendelkezik aminosav panellel, kerülni kell, mert valószínűleg nem tartalmazza mind a húszat.”

Bár technikailag ez nem egy olyan étel, amit minden nap „hízás nélkül” fogyaszthatunk, a fehérje mégis egy olyan makrotápanyag, amely a szervezetben történő anyagcseréje során több energiát éget el, mint a zsír és a szénhidrát.

Fogyáskor érdemes sovány fehérjékben gazdag étrendet összeállítani, hogy megőrizzük az izomtömeget és egészséges szinten tartsuk az immunrendszert.

Forrás: shefinds.com