0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 13.

Borsodi: egy márka fél évszázados sikertörténete

A Borsodi Sörgyár idén ötven éve, 1973 áprilisában kezdte meg működését, azóta a Borsodi Világos a hazai sörkultúra fontos részévé, a hazai baráti sörözések egyik állandó kísérőjévé vált – hangzott el a Borsodi Sörgyár ünnepi sajtórendezvényén.

A vállalat tapasztalatai szerint az elmúlt évben folytatódtak a pandémia előtt megindult tendenciák, a minőség, a különleges ízek és az alkoholmentes sörök iránti növekvő igény, amit a Borsodi Sörgyár eredményei is alátámasztanak.

Kelet-Magyarországnak korábban nem volt sörgyára, így az akkori országvezetés úgy döntött, jusson a dolgozó népnek ott is az aranyló italból, s ha már nem Miskolcon, de a közeli Böcsön sörgyárat létesít.

Fél évszázada, 1973. április 5-én Bőcsön, a frissen átadott sörgyár gyártószalagjáról gördült le az első üveg Borsodi Világos. A sörgyár ikonikus terméke, kellemesen kesernyés ízével és aranysárgán csillogó színével az elmúlt öt évtizedben a hazai fogyasztók egyik kedvencévé vált. Az első palackot azóta sokmillió hektoliter követte, a Borsodi Sörgyár pedig egy helyi igényeket kiszolgáló gyárból a világ egyik legnagyobb vállalatának regionális központjává vált.

A Borsodi Sörgyár fél évszázados sikeres működéséhez elengedhetetlen volt a folyamatos fejlesztés, amivel hozzájárult a hazai sörkultúra fejlődéséhez.

A vállalat nevéhez fűződik az első hazai alkoholmentes sör bevezetése, valamint a fogyasztói igényekhez alkalmazkodva, a sörgyár vezette be az egyik első ízesített sört, a Borsodi Frisst.

Csomagolások terén is számos újítás a Borsodihoz köthető, hiszen a sörgyár tette elérhetővé a fogyasztók számára először az alumínium dobozos, valamint a vendéglátóhelyek részére a KEG-hordós kiszerelést is.

Az elmúlt öt évtizedben a Borsodi Sörgyár a kiváló minőség és a választék szélesítése mellett egyre nagyobb figyelmet szentel a fenntarthatóságnak is, annak érdekében, hogy minél kisebb ökológiai lábnyommal szolgálja ki fogyasztóit. A Borsodi számára kiemelt fontossággal bír, hogy felelős gyártóként óvja környezetét, a támogassa a közösségeket, segítse munkavállalóit és hatékonyan működő kapcsolatot építsen az üzleti partnereivel.

„A Borsodi Sörgyár mindenkori portfolióját és termékeit a változó piaci trendeknek és a fogyasztói igényeknek megfelelően alakítja.

Ennek a stratégiának a sikerességét bizonyítja, hogy a megújult, tisztán árpamalátából főzött Borsodi Világos receptnek és az új Borsodi portfóliónknak is köszönhetően 2022-ben ugyancsak eredményes évet zártunk,

hiszen a hazai fogyasztók elvárják a következetes, megbízható minőséget és nyitottak az újdonságok kipróbálására.” – emelte ki Vuleta Zsolt a Borsodi Sörgyár ügyvezető és kereskedelmi igazgatója. „Büszkék vagyunk az elmúlt öt évtized sikereire, és mindezt az elkötelezett kollégáinknak, együttműködő partnereinknek és hűséges fogyasztóinknak köszönhetjük.”

Mint elhangzott, a Borsodi Sörgyár szellemiségének megfelelően az 50-dik születésnap is tartogat egy meglepetést. Ezúttal ugyanis az ünnepelt hozza az ajándékot. Május 18. és július 6. között, 50 napon keresztül a promóciós csomagolású Borsodi dobozos sörök nyitófülén található kódot beküldők között kisorolnak egy-egy 50 ezer forint értékű Edenred kártyát, továbbá napi 1 Neuzer típusú kerékpárt.

Amikor a ’80-as években a nyaralni vágyó leutazott a Balatonra és sört kapott, boldog volt, ha pedig hideg sört, nem tudta, hogy hogyan hálálja meg a pincérnek.

A rendszerváltást követően a sörgyárak meglátták a piaci lehetőséget, s a legkisebb falusi vendéglátó egységet is ellátták korszerű hűtőrendszerekkel, senki nem szenvedett hiányt az aranyló nedűből.

„A magyar sörfogyasztás egyre jobban fejlődik, a hazai fogyasztó a minőségi söröket keresi. Az elmúlt években azt látjuk, és ez megmutatkozik a portfóliónkban is, hogy bővül a kínálat. Ha a borsodi márkára gondolunk, akkor elmondhatjuk, ott a Borsodi Világos, ami az alapot jelenti, megtaláljuk a Borsodi Mestert, vannak az ízesített sörök, abból is hatféle termék, tavaly megjelent az alacsony kalóriatartalmú sör, 2020 óta pedig felsőerjesztésű sörkülönlegességeink”- kezdte beszélgetésünket Speigel György, a gyár marketing igazgatója.


A szakember elmondta, a fogyasztói szokások folyamatosan változnak. A Covid ezt egy ideig visszafogta, hiszen zárva voltak a vendéglátóhelyek, ugyanakkor a fogyasztás egy része átterelődött a háztartásokba. Ez nem azt jelenti, hogy maradéktalanul, maga a sörpiac csökkent, de az emberek továbbra is szerettek volna sört fogyasztani. Ha nem tudták ezt a vendéglátóhelyen megtenni, akkor elmentek a boltba, és otthon itták meg. Bár a piac a 2020-as visszaesést követően folyamatosan fejlődik, még nem éri el a pandémia előtti mennyiséget.

A széles választéknak köszönhetően ma már sörrel is végig lehet kísérni egy étlapot. Egyre szélesedik a sörpaletta, egyre több lehetősége van a fogyasztónak a sört párosítani az ételhez, bár van még fejlődési lehetőség a borokhoz képest.

A Böcsön gyártott 2,5 millió hektoliteres éves mennyiség 80 százaléka itthon fogy el. Ma már a borsodi sör az ország bármely területén elérhető. Ez egyrészt a nagykereskedelmi partnereiken keresztül zajlik, így főleg a horeca partnerekhez, illetve a független boltokba jutnak el, ugyanakkor a kiskereskedelmi láncokba közvetlenül szállítanak.

Fontos számukra, hogy mi és milyen minőségben kerül ki a csapról, valóban az legyen a pohárban, ami rá van írva. Ebben nyújt segítséget, hogy a vendéglátóhelyek üzletvezetőit, pultosait folyamatosan képezik, oktatják. „Mi is kijárunk a vendéglátóhelyekre, nem csak az irodában ülünk, megpróbálunk segíteni azon, hogy megfelelő minőségű sört tudjanak kiszolgálni”- jegyezte meg a szakember. A Molson Coors multinacionális vállalatcsoport tagjaként a Borsodi Sörgyár folyamatosan képzi munkavállalóit, hogy a felelős alkoholfogyasztás hiteles nagykövetei lehessenek, emellett kiemelt hangsúlyt fektet a felelős márkakommunikációra is.

Felmerült kérdésként, mennyire rázta fel a sörgyárat a sör-boom, a kézműves, házi sörfőzdék megjelenése. Nyilván elindítottak olyan folyamatokat, melyek a nagyüzemi sörökre is hatással volt.

Elég csak megnézni az elmúlt öt évben, miként változott a magyar gyárak portfóliója. Amikor régen szembe kerültünk egy sörreklámmal, jellemzően a mennyiségi fogyasztás volt a homlokterében. Azóta sokkal szofisztikáltabb a megjelenés, és végre eljutott odáig, hogy nem a mennyiség a cél, hanem kóstolni és beszélni lehet a sörről. Látszik, hogy a minőségi sörök felé mozdul el a piac, ugyanakkor nagyon fontos felhívni a figyelmet a felelős alkoholfogyasztásra is. Együttműködnek például a miskolci rendőrséggel, hiszen ez mindkét fél érdeke.

Miközben népszerűek a kraft sörök, mellette megjelenik a fitness szemlélet, az egészséges életmód. Böcsön folyamatosan nézik, mi a trend, mit és mennyit iszik a fogyasztó.

„Megkóstolod a Stella alkoholmentes sört, nagyon jó, és az igény erre a típusra egyre növekszik. Emellett nem csak sima alkoholmentes söröket találunk, azon belül vannak az ízesített alkoholmentes sörök, melyek nagyot fejlődtek az elmúlt években.

Ráadásul tavaly bevezettük az alacsony kalóriatartalmú, alkoholmentes, ízesített söröket, ami abszolút erre a trendre ül föl, nagy sikere volt”

– magyarázta a marketing igazgató, az igények alapján igyekeznek összeállítani a termékpalettájukat. Ugyanakkor előkerültek azok az IPA-k, APA-k, amelyek a múlt század elején Amerikában voltak jellemzők.

„Hazánk sörkínálati szempontból fejlett országnak tekinthető Közép-Kelet Európában. Ekkora termékpalettája, ennyi fajta söre a környező országoknak nincsen. Nemzetközi cég vagyunk, így kívülről is jönnek inspirációk. Létezik egy megosztás az országok között, hogy hol mi a divat, mi keresett, mit szeretnek a fogyasztók. Emellett tapasztalhatók nagyobb trendek, melyek nem kifejezetten a sörfogyasztáshoz kapcsolódnak. Ilyen az egészségtudatosság, illetve a lokális vagy a minőségi alapanyagok iránti igény”- magyarázta, húsz márka, több mint kilencven termékével vannak jelen a piacon.

Az abszolút húzó márka a Borsodi, a második legnagyobb a Staropramen, Prága első számú söre, Magyarország legnépszerűbb cseh márkája.

A Miller szintén nagy márka, mellette a Stella Artois, ezek talán a húzóbbak, de megtalálható a portfólióban a Guinnes – ami globálisan nagyon erős – miközben a Corona a legértékesebb sör márka a világon.

„Számtalan rendezvényen, fesztiválon veszünk részt, ahol közvetlen kapcsolatba léphetünk a fogyasztókkal. Amikor nyit egy új vendéglátóipari hely, akkor megkeresnek, vagy mi találjuk meg, nyilván a konkurencia is képbe kerül, és versenyzünk”- meséli Spiegel György, kötelező figyelni a visszajelzésekre, ha nem reagálnak, egy idő után eltűnik a vásárló. Ezért folyamatosan fejlesztenek, de ebben a folyamatban mindig kikérik a fogyasztó véleményét.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu