0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 14.

Hét élelmiszer, ami megdobogtatja a szívünket

A kínai orvoslástan májusban kitüntetett figyelemben részesíti a szívet. Ez a mellkasunk közepén pulzáló izomköteg látja el az összes sejtünket -a fejünk búbjától a lábujjainkig- oxigénnel és tápanyagokkal.

Majd összegyűjti az elhasználódott vért és elküldi a tüdőbe megtisztítani. A sejtek a szív szolgálatai nélkül perceken belül meghalnak. kardiovaszkuláris

Az egészség alapfeltétele az erős szív és a rugalmas érrendszer. Szerencsénkre rengeteg táplálék közreműködik abban, hogy a kardiovaszkuláris rendszerünk tökéletesen elláthassa feladatait. Nyilvánvalóan ezeket nemcsak kúraszerűen kell fogyasztani, hanem jobb, ha étrendünk szerves részévé tesszük. Íme, néhány ajánlott élelmiszer a teljesség igénye nélkül:

Fokhagyma

Serkenti a vérkeringést és megkönnyíti a szív munkáját. Csökkenti a koleszterin-, és a trigliceridszintet, valamint gátolja a vérrögök kialakulását. Tágítja a szívkoszorúereket, rugalmassá teszi a véredényeket, ezáltal csökkenti a vérnyomást. Legelőnyösebb hatásai nyersen érvényesülnek.

fokhagyma kardiovaszkuláris  egészség élelmiszer

Lenmag

A szívvédő omega-3 zsírsav legértékesebb növényi forrása, de ezen felül gazdag rostokban és antioxidánsokat is tartalmaz. Fogyasztás előtt érdemes megőrölni a magokat és úgy keverni az ételünkhöz, illetve olajából legalább egy evőkanálnyit elfogyasztani, vagy az ételünkhöz adni.

Fekete bab

A legmagasabb antioxidánstartalommal bíró babféle, ami jelentős mennyiségben tartalmaz fehérjét, egészségvédő és bélflóratápláló rostokat. Rendkívül sokoldalúan használható levesekben, ragukban, pörköltekben, salátákban, és még süteményekben is.

dió kardiovaszkuláris  egészség élelmiszerDiófélék

Csordultig vannak töltve szívbarát hatóanyagokkal: E- és B-vitaminokkal, vérnyomás- és gyulladáscsökkentő magnéziummal, koleszterinszint csökkentő élelmi rostokkal, valamint egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírokkal. Az E-vitamin erős antioxidánsként hasznos a káros szabad gyökök elleni védekezésben, illetve a gyulladáscsökkentés egyik élharcosa. Az E-vitamin egy rendkívül fontos prevenciós faktor a kardiovaszkuláris megbetegedések kivédésében. A közönséges dióban pedig számottevő mennyiségben omega-3 zsírsav is található. Fogyasztásuk nyersen, magas zsírtartalmuk miatt mértékkel ajánlott.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: