0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 16.

Ezt a 7 vasban gazdag élelmiszert egye, ha már unja a spenótot

Vas=spenót? Mekkora tévedés! Próbálja ki az alábbi 7 egészséges finomságot is, hogy gondoskodhasson szervezete megfelelő vasellátásáról!

Szervezetünk vérellátása, a vörösvértestek előállítása is gondokba ütközne megfelelő mennyiségű vas nélkül. Számos állati eredetű fehérjeforrás tartalmazza a vas úgy nevezett hem fajtáját, például a hal- és baromfifélék. Ám a növényi étrendet követők is válogathatnak egészséges, nem hem-vas források közül. Utóbbi ugyanis megtalálható  leveles zöldségekben, gabonákban és hüvelyesekben is – nem kell kizárólag spenótban gondolkoznunk. Ennek ellenére

a vashiány mára már globálisan is a leggyakoribb hiánybetegségek egyike az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerint

– írja a Forbes.

kapszula

A szervezet vasigénye nem és kor függvényében változik, a nőknek (kifejezetten várandósság alatt) több vas szükséges egészségük megőrzése érdekében. A NIH irányadó napi vasbevitel ajánlása szerint

19 és 50 éves kor között egy férfi szervezetének 8, míg egy nőének 18 milligramm vas kell a megfelelő működéshez.

Ha ez nem teljesül, vashiány léphet fel, melynek leggyakoribb tünetei közé tartozik a fáradékonyság, a sápadtság, a végtagok hidegsége, a gyakori szédülés.

Hogy elkerülhesse a vashiányt, bemutatunk 7 finom, vitamin- és tápanyagdús élelmiszert, melyek fogyasztásával  jelentősen hozzájárulhat szervezete vasellátásához.

Vörös húsok

vörös hús

A vörös húsok, azaz például a marha, a sertés és a bárány, remek választások vasbevitel szempontjából.

Míg 10 dekagramm marhahús fogyasztásakor 2 milligramm vasat viszünk be, ez a mennyiség bárányhús esetében még magasabb: több mint 10 milligramm!

Tofu

ázsiai leves tofuval

A tofu vegetáriánusok és vegánok kedvence. Nem csoda, hiszen rendkívül sokféleképpen felhasználható, fehérjedús alapanyag, mely vasforrásként sem utolsó: 11,5 dekagrammja 6 milligramm nem hem-vasat tartalmaz.

Emellett szója izoflavonban is gazdag, mely növényi vegyület néhány kutatás szerint jót tesz a csontoknak és a vércukorszintnek is.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/forbes.com

Magazin ajánló: