0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 17.

Együnk finomakat a ragyogó bőr érdekében

A bőr a test legnagyobb szerve. Számos tényező befolyásolja egészségét és megjelenését, többek között a genetika, az életkor, a hormonszint, a betegségek, vagy az életmód. Ha sok finomságot halmozunk a tányérunkra, az jót tesz a bőrünknek is.

Mindenkinek van kedvenc arckréme vagy kozmetikai kezelése, de tagadhatatlan, hogy a szép bőr a belülről való táplálással kezdődik. Az idősebb bőrsejtek folyamatosan cserélődnek, ami azt jelenti, hogy a folyamatos tápanyagellátás elengedhetetlen a bőr megújulásának támogatásához.

bőr ápolás élelmiszer

A ráncok és az öregségi foltok elkerülhetetlenek, de az öregedést a túlzott napozás, a szolárium, a kemény szappanok, a vegyi anyagok és a helytelen táplálkozás is fokozza.

A válasz a bőrápolás finomhangolása és az életmódbeli tényezők módosítása, valamint a táplálkozás optimalizálása változatos, kiegyensúlyozott étrenddel, amely antioxidánsokban gazdag gyümölcsöket és zöldségeket, az olajos halakból és diófélékből származó egészséges zsírokat és megfelelő folyadékbevitelt tartalmaz.

Naponta legalább öt adag gyümölcs és zöldség

A gyümölcsök és zöldségek erős antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek segítenek megvédeni a bőrt a szabad gyökök által okozott sejtkárosodástól. Ezeket a szabad gyököket a dohányzás, a környezetszennyezés és az erős napfény válthatja ki. A narancssárga gyümölcsökben és zöldségekben, például a sárgarépában, az édesburgonyában, a sütőtökben található béta-karotin, valamint a kelkáposztában, a papayában és a spenótban található lutein egyaránt fontos a bőrsejtek normális fejlődéséhez és az egészséges bőrszínhez.

c-vitamin zöldségek bőr

Jó sok C-vitamin

C-vitaminra az immunrendszer támogatásához, a ragyogó bőr elősegítéséhez és a foltok gyógyulásához van szükségünk. A legjobb forrásai a fekete ribizli, az áfonya, a brokkoli, a guava, a kivi, a narancs, a papaya, az eper és az édesburgonya. A C-vitamin kulcsfontosságú a kollagén előállításához is.

Együnk elegendő E-vitamint

Az E-vitamin kulcsszerepet játszik a  sejtkárosodás és a fényöregedés okozta károsodás kivédésében.. Az E-vitaminban gazdag élelmiszerek közé tartozik a mandula, az avokádó, a mogyoró, a fenyőmag, valamint a napraforgó- és tökmagolaj.

Töltse fel a szelénkészletét

A szelén erős antioxidáns, amely a C- és E-vitamin mellett működik. Tanulmányok szerint a szelénben gazdag étrend védelmet nyújthat a bőrrák, a napkárosodás és az öregségi foltok ellen. A bevitel növelésének egyik módja a brazil dió fogyasztása. Már két-három dió biztosítja az ajánlott napi mennyiséget. Keverje össze a brazil diót más, E-vitaminban gazdag magvakkal rágcsálnivalóként vagy szórja salátára. További jó forrásai ennek az ásványi anyagnak a halak, kagylók, tojás, búzacsíra, paradicsom és brokkoli.

olajos magvak bőr egészség

Forrás: bbcgoodfood.com

Magazin ajánló: