0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 18.

5 olcsó élelmiszer, amivel nem is gondolná, mennyi antioxidánst vihet be

Az antioxidánsok jótékony hatásairól rengeteget hallani, sőt, valószínűleg legnépszerűbb forrásait is kívülről fújjuk már: áfonya, szamóca, zöld leveles zöldségek. De lássuk, melyek a kevésbé ismert forrásai!

Szervezetünk működése szempontjából elengedhetetlen a fehérjék, zsírok és szénhidrátok bevitele, hiszen ezek biztosítanak energiát számunkra. De mi is történik akkor, amikor antioxidánst viszünk be? Ekkor pedig – nagyon leegyszerűsítve – értékes vegyületekkel ajándékozzuk meg szervezetünket.

Az antioxidáns valójában gyűjtőfogalom, hiszen számos típusa van.

Ide tartoznak például az úgynevezett antociánok, karotinoidok, flavonoidok, katekinek, polifenolok, illetve néhány vitamin és ásványi anyag is antioxidáns hatást fejt ki – például a C-vitamin is.

áfonya
Fotó: Freepik

Ha megfelelő mennyiségben viszünk be antioxidánst, gondoskodunk arról, hogy szervezetünk hatékonyan vehesse fel a harcot a sejtkárosító szabad gyökökkel. Így pedig csökkenthetjük az olyan súlyos állapotok kockázatát, mint a rák vagy a szív-és érrendszeri megbetegedések.

Az alábbiakban bemutatunk 5 olyan élelmiszert, mellyel meglepően sok antioxidánst vihetünk be, az EatingWell dietetikusának listája alapján.

Alma

alma
Fotó: Freepik

Nem feltétlenül kell drága szuperélelmiszerekkel feltöltenünk a konyhát, ha minél több antioxidánst szeretnénk bevinni! Az alma a vegyület számos típusát tartalmazza: egyaránt gazdag kvercetinben, katekinben és klorogénsavban.

A gyümölcs Fuji, Red Delicious és Gala fajtái tartalmazzák a legtöbb antioxidánst.

Mivel héjában rejlik a legtöbb az értékes vegyületből, ne távolítsuk el azt, hámozás nélkül fogyasszuk az almát!

Hagyma

lila hagyma
Fotó: Freepik

A hagyma is beállt a könnyen elérhető és megfizethető antioxidáns-források sorába. Talán nem is gondolná, de a népszerű ízesítő több mint 25 különböző típusú flavonoidot tartalmaz, többek között kvercetint.

A lila hagyma élénk színét is antioxidánsok adják, mégpedig antociánok.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/eatingwell.com

Magazin ajánló: