0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. szeptember 19.

Gulyással indul a Jóízű Magyarország – fókuszban a hazai alapanyagok

Az Agrárminisztérium és a METRO együtt népszerűsíti a magyar gasztronómiát és hazai alapanyagokat – a megállapodást az OMÉK-on írta alá Nagy István miniszter és Vladimir Gnjidić ügyvezető.

A magyar gasztronómia és a hazai élelmiszer-alapanyagok népszerűsítésére kötött szakmai együttműködési megállapodást az Agrárminisztérium és a METRO Kereskedelmi Kft. A dokumentumot Nagy István tárcavezető és a kereskedelemi lánc ügyvezetője, Vladimir Gnjidić írta alá a 82. alkalommal megrendezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) keretében, a Hungexpo Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.

Az agrárminiszter a csütörtöki eseményen kiemelte, az OMÉK célja évről évre bemutatni, hogyan kerül friss magyar élelmiszer a családok asztalára, ami összeköti a vidéki gazdaságokat a nagyvárosok lakosaival.

A magyar élelmiszerek és termények évszázadok óta, európai viszonylatban is kimagasló értéket képviselnek, egészséges GMO-mentes tápanyagforrást biztosítanak. „Már vannak olyan gazdaságok, amelyek technológiai színvonalukban és termelési eredményeikben Európa élmezőnyébe tartoznak” – tette hozzá.

Fotó: JANG ‘S 🍂, pexels.com

Nagy István kifejtette, nemzetgazdasági, sőt adott esetben nemzetbiztonsági szempontból is fontos cél, hogy a lakosság elsősorban a hazai előállítású termékeket keresse és vásárolja. Különösen így van ez az élelmiszerek esetében, amelyek előállítása nem csupán munkát ad az élelmiszerláncban dolgozók számára, hanem ellátási biztonságot is teremt.

Ezt támogatva az agrártárca szakmai együttműködésével a nagykereskedelmi áruházlánc „Jóízű Magyarország” címmel programot indít, amelynek keretében ösztönzik a fogyasztókat a tradicionális magyar ételek alapanyagainak választására, keresletük előmozdítására.

„A Jóízű Magyarország programmal a magyar éttermekben a hagyományos nemzeti ételek és azok alapanyagaik népszerűsítésére összpontosítunk, ezzel kívánjuk növelni ismertségüket a fiatal generáció körében. Bízunk abban, hogy mindennek következtében előmozdítjuk a hazai termékek iránti keresletet is, így összességében pozitív hatást gyakorlunk a hazai termelők és állattenyésztők, valamint a mezőgazdaságban foglalkoztatottak gazdasági erősödésére” – emelte ki Vladimir Gnjidić.

A tematika évente más-más ikonikus magyar étel köré épül, első állomásként az áruházlánc meghirdeti a Gulyás évét, minőségi összetevőként pedig a hungarikumok sorát erősítő makói vöröshagymára is ráirányítják a figyelmet.

Forrás: AM sajtóközlemény

Magazin ajánló: