Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár a kampányt beharangozó tájékoztatón elmondta:
A sertéságazat szereplői, mind a termelők, mind a feldolgozók tavaly a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett márciusi leállások után a gazdaságélénkítő horizontális kormányzati intézkedések mellett többek között a Nemzeti élelmiszergazdasági válságkezelő program, a Vidékfejlesztési program, az állatjóléti támogatások, az állatbetegségek elleni védekezés és a tenyésztésszervezési, illetve az őshonos támogatások útján juthattak forrásokhoz.
Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese azt emelte ki, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az afrikai sertéspestis (ASP) okozta piaci átrendeződés – elsősorban az ASP németországi megjelenése – a felvásárlási árakat sok esetben már az önköltségi ár alá csökkentette.
Giczy Gergely elmondta, a farsangi sertéskampányt a járvány miatt online és nyomtatott felületeken valósítják meg, azokban külön felhívják a figyelmet a mangalicahús kiváló élettani hatásaira is. A mangalica húsa márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált, textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban.
Giczi Gergely a magyarmezogazdasag.hu-nak elmondta,
Tóth Péter, a mangalicatenyésztők egyesületének elnöke hozzátette, a mangalicatenyésztők sötét éve 2018 volt. Akkor az ASP magyar vaddisznókban való megjelenése miatt elvesztették legfőbb vevőjüket, az export 40-50%-át kitevő Japánt és más ázsiai vevőket, de az egyesület a fajta megőrzéséért felelős állami szervekkel és az AMC-vel közösen új külföldi és belföldi piacokat épített ki: Hong Kong, Macao, Németország, Svédország, Olaszország, Románia is ezen újabb piacaik közé számít. A koronavírus válság így már egy szerteágazóbb exportpiaccal, és erős belföldi termelői piaci értékesítési bázissal rendelkező mangalicaágazatot talált.