0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 20.

Legrosszabb reggeli opciók – ezt a 4 élelmiszert kerülje el

Egészséges életmódunk legelső támogatója a reggeli. Ezért aztán elengedhetetlen, hogy olyan élelmiszereket fogyasszunk ébredés után, melyek jó hatással vannak szervezetünkre.

Ha súlyvesztés a cél, vagy egyszerűen az egészséges életmód fenntartása, elengedhetetlen, hogy étkezés szempontjából is jól induljon a nap. Ám számos olyan népszerű reggeli élelmiszert fogyasztunk, melyek valójában nem járulnak hozzá egészségünkhöz. Sőt, ezek közül több olyan is van, mely lassítva az anyagcserét, hozzájárul a későbbiekben újabb zsírpárnák megjelenéséhez.

Az alábbiakban a SheFinds dietetikusa listája alapján mutatjuk be azt a 4 élelmiszert, mely semmiképp ne kerüljön reggelente a tányérunkra.

Gabonapelyhek

gabonapehely tálban
Bőven tartalmaznak cukrot, tápanyagban rendkívül szegények a bolti gabonapelyhek

A bolti gabonapelyhek egyszerű, gyors reggeli opciót ígérnek. Sokszor még úgy is tüntetik fel őket, mintha fogyasztásukkal támogatnánk egészségünket, ám ez a cukros verziók esetében semmiképp nincs így.

A müzlik cukortartalma ugyanis lassítja az anyagcserét, továbbá magas kalóriatartalmuk súlygyarapodást eredményezhet.

A problémát tetőzi, hogy ezek a termékek egyáltalán nem vagy csak nyomokban tartalmaznak fehérjét, így fogyasztásuk után rövidesen ismét megéhezünk. A dietetikus azt javasolja, válasszunk helyettük inkább laktató, tápanyagban gazdag fogást, például valamilyen tojásételt avokádóval, teljes kiőrlésű pirítóssal, hogy elkerüljük a vércukorszint gyors csökkenését.

Péksütemények

fánkok
Ha rendszeresen édes péksüteményt választunk reggelire, könnyen felkúszhatnak a pluszkilók

Bármennyire is finomak, nem támogatják egészségünket, sőt, saját helyzetünket nehezítjük meg, ha a napot egy színes mázas fánkkal indítjuk. A finomított szénhidrátok és a zsírok ugyanis csak időszakosan csillapítják éhségünket.

Ráadásul a szervezetben fellépő gyulladásos folyamatoknak is táptalajt biztosítanak, akadályozva az anyagcsere megfelelő működését, elősegítve a hasi zsír felhalmozódását.

Ha ragaszkodunk az édes reggelihez, a szakember azt javasolja, fogyasszunk inkább bogyós gyümölcsökkel megpakolt görög joghurtot. Ha ehhez pedig még olajos magvakat, például mandulát is párosítunk, biztosak lehetünk benne, hogy szervezetünknek kiegyensúlyozott reggelit biztosítunk.

joghurt reggeli
Gondoskodjunk róla, hogy fehérje, zsír és szénhidrát is legyen a tányérunkon
Forrás: shefinds.com

Magazin ajánló: