0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 18.

10 tipp, hogyan végezzen „tavaszi nagytakarítást” étrendjében

Itt a tavasz, mely a virágzó fák és az óraátállítás mellett egyet jelent otthonunk rendbetételével is. De miért ne tennénk hasonlóan étkezési szokásainkkal is?

A tavaszi idő beálltával sokan éreznek motivációt arra, hogy felfrissítsék környezetüket. Nem feltétlenül gondolnánk, de otthonunkon kívül szervezetünk is meghálálja, ha ilyenkor azt is megtámogatjuk.

Az új évszak ugyanis remek alkalmat nyújt arra, hogy „kitakarítsuk” étrendünkből a rossz szokásokat és helyette új, egészségtámogató lépéseket iktassunk be táplálkozásunkba.

Az alábbiakban az Eat This portál dietetikusának 10 tippjét osztjuk meg arról, hogyan is végezzünk tavaszi nagytakarítást étrendünkben anélkül, hogy az komoly megszorításokkal járna.

Válasszon friss gyümölcsöket, zöldségeket

saláta

Egyre több friss, ropogós, vitamindús finomságnak lesz szezonja, priorizálja hát fogyasztásukat. Próbálja ki, hogy minden étkezésébe csempész valamilyen zöldséget vagy gyümölcsöt. Nem feltétlen kell hatalmas mennyiségre gondolni, a lényeg, hogy mindig szorítson helyet nekik tányérján.

Növelje fokozatosan az adagot, mindaddig, amíg el nem éri az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlását, mely minimum 40 dkg naponta. Ebből 25 dkg-ot tegyen ki a zöldségek, 15 dkg-ot a gyümölcsök fogyasztása.

Ez garantálja a megfelelő vitamin-, ásványianyag- és rostbevitelt is, sőt, az idénytermékek alacsony kalóriatartalmával még esetleges súlyvesztési céljait is támogathatja.

Csökkentse a cukorbevitelt

fánk, édesség, cukor, desszert

Pár kiskanál a kávéba, csak egy falat édes péksütemény, néhány pohár üdítő. És akkor még a kevésbé egyértelmű hozzáadottcukor-forrásokat nem is említettük, mint például a felvágottakat vagy szószokat.

A tavaszi nagytakarítás részeként először is számolja össze, nagyjából hány gramm cukrot fogyaszt egy átlagos nap során.

Majd kezdje fokozatos csökkenteni bevitelét, hiszen hozzáadott cukorból a szervezet semennyit sem igényel. Természetesen nem kell egyből teljesen kiiktatnia az édességeket. Próbálja ki például, hogy csak a szokásos cukormennyiség felével issza kávéját. Eleinte furcsa lehet, de gyorsabban megszokja, mint gondolná. Emellett a délutáni nassolásra szánt csokis keksz helyett is válassza inkább kedvenc gyümölcsét. Az apró lemondások összeadódva jelentősen hozzájárulnak egészségéhez.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/eatthis.com

Magazin ajánló: