0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 16.

Létezik hallásvédő diéta?

Bármily meglepő, táplálkozásunkon is múlik, hogy milyen sokáig tudjuk késlelteti hallásunk gyengülését. Ami azért jó hír, mert lehetőséget nyújt arra, hogy ne csupán passzív elszenvedői legyünk, hanem megfontoltan tehessünk ellene.

Hallásunknak számos ellensége van: bulik, koncertek, hangos klubok, zenehallgatás fülhallgatóval, tűzijátékozás, vonatozás, metrózás, repülőgép zaj, légkalapács, ágaprító, láncfűrész, munkagépek, egyes fájdalomcsillapítók rendszeres szedése, stb. Viszont tudunk magunk mellé -pontosabban magunkba– gyűjteni szövetségeseket ellenük.

dió belső fül egészségeOmega-3 zsírsav

Kiemelkedően fontos szerepet tölt be a tekintetben, hogy a hallórendszerünk kielégítően működjön és minél tovább késleltessük a korral járó halláscsökkenést.

Ez jó ok arra, hogy rendszeressé tegyük a lenmag, lenolaj, kendermagolaj, dió, tökmag, csiamag fogyasztását.

Magnézium

Magasfokú hallásvédő szereppel bír, még a hangos zajártalommal szemben is védelmez, mivel megóvja a belső fül szőrsejtjeit a zaj miatt keletkezett káros szabad gyökök hatásától. Természetes magnéziumforrások a zöld leveles zöldségek (káposztafélék, spenót, sóska, mángold, stb.), az olajos magvak, a hüvelyesek, stb.

fülel belső fül
Fotó: Anastasiya Badun, Unsplash

Cink

Erősíti védekezőrendszerünket és csökkentheti a fülcsengés tüneteit. A nyers olajos magvak (dió, mandula, kesudió, paradió, tökmag) és a hüvelyesek (földimogyoró) gazdag cinkforrások.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: