0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. május 18.

5 egészséges étel, melyet semmiképp ne fogyasszunk lefekvés előtt

Az este beálltával még fontosabbá válik, hogy mit eszünk, ekkor ugyanis még néhány egészséges  élelmiszer is megnehezítheti az elalvást, rossz közérzetet eredményezhet. Lássuk, mely finomságok fogyasztását időzítsük inkább a nap korábbi részére!

Fontos, hogy egészséges táplálékot vigyünk be szervezetünkbe, ám nem mindegy, hogy azt mikor tesszük. Attól még, hogy egy adott élelmiszer bővelkedik tápanyagokban, egyáltalán nem biztos, hogy az esti órákban is megfelelő választás. Az pedig, hogy mit fogyasztunk az este folyamán, kulcsfontosságú kérdés egészségünk és közérzetünk szempontjából – hívta fel a figyelmet az indiatimes.com.

Gyümölcsök

Igazi vitaminbombák, rostforrások, mégse ajánlott lefekvés előtt fogyasztani őket.

Gyümölcscukor formájában magas szénhidráttartalommal bírnak, így fogyasztásukkor nagymértékben megemelkedik a vércukorszint, ez pedig akadályozhatja a minőségi alvást.

Esti fogyasztásuk ráadásul nagyobb eséllyel járhat gázképződés, székrekedés kialakulásával.

Csirkehús

A csirkehús egészséges fehérjét tartalmaz, ennek lebontása viszont hosszabb időt vesz igénybe.

Elalvás előtt ne terheljük emésztőrendszerünket, ilyenkor könnyen emészthető táplálékot fogyasszunk, hiszen ekkor már az alvásé a főszerep!

Ha pedig mégis ragaszkodunk a csirkehúshoz vacsora gyanánt, kis mennyiségben, mértékkel tegyük, elkerülve a nemkívánatos alvási nehézségeket.

Zsíros ételek

Csakúgy, mint a fehérjék esetében, emésztőrendszerünket kifejezetten igénybe veszi, ha zsírokat kell lebontania. Ezáltal pedig még órákkal lefekvés után is terhelve van, ami semmiképp nem előnyös az éjszaka folyamán.

Aszalt gyümölcsök

Habár tele vannak szénhidráttal, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és egyéb nyomelemekkel, fogyasztásuk csak a reggeli órákban ajánlott.

Ugyanis este a gyomor emésztőenzimei ezeket sokkal kisebb hatásfokon képesek lebontani.

Brokkoli, karfiol

Bár ezek a keresztesvirágú zöldségek bővelkednek egészséges tápanyagokban, az sem elhanyagolandó tényező, hogy összetett szénhidrátokban és rostokban is. Utóbbi kettő pedig puffadást, hasi görcsöket eredményezhet.

Forrás: indiatimes.com

Magazin ajánló: