A világ legnagyobb tésztagyártó vállalata, az olasz Barilla merész feladatra vállalkozott. A cég ugyanis az Oxfordi Egyetem pszichológusával, Charles Spence-szel és a háromszoros Emmy-díjas Cristobal Tapia de Veer zeneszerzővel együttműködve zenei lemezt alkotott a márka Al Bronzo termékcsaládjához – adta hírül a Food&Wine.
A Barilla olyan projektet álmodott meg, mely által fogyasztóik megtapasztalhatják a tökéletes tésztaélményt. Úgy vélik, ehhez az íz mellett a zenei aláfestés sem elhanyagolható tényező. Charles Spence pedig segítségükre sietett, hiszen a kísérleti pszichológia szakembere már egy ideje azt vizsgálja, milyen hatással vannak ízlelőbimbóinkra a különböző hangok.
Kutatási eredményei alapján bizonyos tésztákhoz gyorsabb, ütemesebb, élénkebb hanghatások dukálnak, míg másokhoz lassabb, melankolikusabb dallamok passzolnak. Ezután a leírásokat átadta Cristobal Tapia de Veer zeneszerzőnek, akinek neve ismerősen csenghet a Fehér lótusz című sorozat nézői számára.
A komponista az adatok alapján 6 zeneszámot alkotott, melyek szerdától már ingyenesen elérhetők az Al Bronzo Soundtrack oldalán és Spotifyon. A weblap leírást is tartalmaz a tökéletes tésztaélmény eléréséhez.
A Barilla elmondása alapján a zeneszámok „minden egyes Al Bronzo harapással együtt zsigeri reakciót váltanak ki”. Az alkotók hozzátették, igazi varázslatot hoztak létre a márkával együtt.
A Barilla a projekt zárásaként kisorsol néhányat a lemez exkluzív bakelitlemez-kiadásából is.