A szakértők szerint a probléma egyik forrása az edukáció hiányában rejlik, mivel sokan nem részesülnek megfelelő oktatásban, így nincsenek tisztában a könnyen elérhető, olcsó cukros üdítőitalok veszélyeivel sem. Az elérhetőség egyébként már csak azért is problematikus, mivel sok helyen nem áll rendelkezésre tiszta ivóvíz, így a lakosok a megbízhatóbbnak tűnő, palackozott italokat kénytelenek választani. Mindemellett számos országban kap jelentős pénzügyi támogatást a cukoripar – például Brazíliában, mely a világ egyik legnagyobb cukortermelő állama.
hiszen a térség gasztronómiáját jelentősen meghatározza az édes íz, gondoljunk csak a világhírű dulce de leche-re, mely egy tömény cukros és tejes latin-amerikai édesség.

Fotó: Wikimedia Commons
A kutatók emellett azt is hangsúlyozzák, az említett országok egészségügyi intézményeire is jelentős terhet ró a cukorbetegség sűrű előfordulása.
Szintén problematikusnak tartják a közösségi médiát, mely platformjain számos fiatal találkozik egészségtelen italokat népszerűsítő, célzott hirdetésekkel. Italból pedig alapjáraton is sok fogy, köszönhetően a meleg klímának.
Ilyen módszerként említik a különböző egészségügyi kampányokat, a cukrosital-reklámozás szabályainak szigorítását, és az üdítők megadóztatását. Utóbbit Mexikó, az egyik legnagyobb üdítőfogyasztó állam egyébként már 2014-ben elrendelte.
