0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2025. augusztus 19.

Hogyan fogja átalakítani a Z generáció a baromfihús piacát?

A csirkehús marketingjével foglalkozó szakembereknek el kell kezdeniük megtervezni, hogyan tudnak a Z generáció egyedi fogyasztói elvárásainak és igényeinek megfelelő, jövőbiztos kommunikációt folytatni.

„A jövő fogyasztói valóban új élelmiszeripari jövőt hoznak létre. Ez alatt azt értem, hogy máshogyan állnak az élelmiszerekhez, mint a szüleik” – mondta Michele Murray, a Ketchum élelmiszeripari vállalat ügyvezető alelnöke.

A Z generáció 68 százaléka például azt mondja, hogy másképpen főz, mint a szülei, és csak 20 százalékuk véli úgy, hogy a gyerekkori étkezésük hatással van a mostani étkezési szokásaikra.

„Jelentős változást látunk abban, ahogyan ez a bizonyos célközönség, a Z generáció megválasztja az ételeket, vásárlási döntéseket hoz, és ahogyan általánosságban viszonyul az élelmiszerekhez” – tette hozzá.

Az is fontos különbség az 1997 és 2012 között született Z generáció tagjai és a korábbi generációk között, amelyre a piaci szereplőknek is oda kell figyelniük, hogy e demográfiai csoport nagy része élelmiszer-véleményvezérnek tartja magát. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy aktívan jelen vannak a közösségi médiában, használják az internetet.

„Amikor több mint 10 évvel ezelőtt először azonosítottuk a fogyasztói szegmenst, a teljes népesség 22 százaléka tartozott az élelmiszer-véleményvezér kategóriába. A Z generáció esetében azonban azt találtuk, hogy több mint a fele élelmiszer-véleményvezérként írja le magát”

– magyarázta Murray. Ez azt jelenti, hogy

a Z generáció nagy része fontosnak tartja, hogy többet tudjon meg az ételekről, és meg is ossza azokkal kapcsolatos történeteit a többi emberrel is.

Az említett generáció tagjai környezetvédelem szempontjából is nagymértékben értékorientáltak, amikor az általuk vásárolt élelmiszerekről van szó. Emellett úgy gondolják, hogy az ételválasztásuk valamit elárul róluk – a fenntarthatóságtól kezdve a testtel kapcsolatos kérdésen át, sőt, még bizonyos politikai kérdésekig is. Úgy érzik, hogy választásaiknak súlya van, és ezek alapján ítéli meg őket a társadalom. Ezek mindenképpen olyan szempontok, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni a csirkehús piaci kommunikációjában sem, hiszen a Z generáció rövidesen jelentős vásárlóerőt képviselő fogyasztói szegmenssé fog válni.

fiatal húst eszik
Fotó: Freepik

Ez is érdekelheti:

Sokat számít a 3 nappal meghosszabbított keltetési idő

Fogja ki az ebédjét!

Forrás: WATTPoultry

Magazin ajánló: