„A jövő fogyasztói valóban új élelmiszeripari jövőt hoznak létre. Ez alatt azt értem, hogy máshogyan állnak az élelmiszerekhez, mint a szüleik” – mondta Michele Murray, a Ketchum élelmiszeripari vállalat ügyvezető alelnöke.
A Z generáció 68 százaléka például azt mondja, hogy másképpen főz, mint a szülei, és csak 20 százalékuk véli úgy, hogy a gyerekkori étkezésük hatással van a mostani étkezési szokásaikra.
Az is fontos különbség az 1997 és 2012 között született Z generáció tagjai és a korábbi generációk között, amelyre a piaci szereplőknek is oda kell figyelniük, hogy e demográfiai csoport nagy része élelmiszer-véleményvezérnek tartja magát. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy aktívan jelen vannak a közösségi médiában, használják az internetet.
– magyarázta Murray. Ez azt jelenti, hogy
Az említett generáció tagjai környezetvédelem szempontjából is nagymértékben értékorientáltak, amikor az általuk vásárolt élelmiszerekről van szó. Emellett úgy gondolják, hogy az ételválasztásuk valamit elárul róluk – a fenntarthatóságtól kezdve a testtel kapcsolatos kérdésen át, sőt, még bizonyos politikai kérdésekig is. Úgy érzik, hogy választásaiknak súlya van, és ezek alapján ítéli meg őket a társadalom. Ezek mindenképpen olyan szempontok, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni a csirkehús piaci kommunikációjában sem, hiszen a Z generáció rövidesen jelentős vásárlóerőt képviselő fogyasztói szegmenssé fog válni.

Ez is érdekelheti: