
A felvetés elfogadhatatlan a gazdálkodók számára, és ellentétes a tavaly megszavazott eredeti javaslattal! – háborodtak fel a gazdaszervezetek. Felhívják az Európai Parlament képviselőit, hogy gondosan mérlegeljék az ilyen kifejezések általánosításának hatásait és következményeit, mert ezzel elősegítik a megtévesztő és tisztességtelen marketinget.
Jean-Pierre Fleury, a marha- és borjúhússal foglalkozó Copa & Cogeca munkacsoport elnöke a kampány elindítását kommentálva elmondta, hogy
„az európai állattenyésztési ágazat nem a fejlődés ellen küzd, egyszerűen azt akarjuk elérni, hogy ismerjék el és tartsák tiszteletben a több millió európai gazdálkodót, állattenyésztőt és ágazati munkavállalót. Nem félek kijelenteni, hogy ez a kulturális eltérítés nyilvánvaló esete. Bizonyos marketingügynökségek szándékosan megtévesztik a fogyasztókat, annak propagálásával, hogy az egyik termék helyett egy másik nem befolyásolja a táplálékfelvételt. Az út jó szándékkal van kikövezve, de kinyit egy olyan ajtót, amelyen át hosszú távon más zavaros elképzelések is megjelenhetnek. Olyan új világot teremtünk ezzel, ahol a marketing elszakad a termékek valódi természetétől, ami ellenőrizhetetlen piachoz vezethet!"

Azonban a növényi eredetű utánzatoknak, amelyek hasonlítanak a hús és a tejtermékekre, saját szemléletet kell képviselniük. A növényi ágazatnak fokoznia kell kreatív erőfeszítéseit. A lobbiba történő befektetés helyett ezeknek a vállalatoknak új marketingkoncepciókon kell dolgozniuk, elnyerve a fogyasztók elismerését és megoldva a növényi utánzási ipar alapvető paradoxonját. A fő iránnyá válni igyekvő iparágnak nem azzal kell növelnie a hírnevét, hogy marketing erőfeszítéseit a meglévő termékekre és az azok elleni küzdelemre összpontosítja!
A kampány számos olyan kezdeményezést tartalmaz, amelyek célja a hús megnevezéséről szóló vita fontosságának tudatosítása a szavazást megelőző napokban.