A tész azonban az áruvá készítésen, logisztikán kívül a fenntarthatóságra, az energiahatékonyságra, a klímacélok teljesítésére is komoly hangsúlyt fektet. Már 2020-ban elkezdték az energiamegtakarítási programot, 500 kWatt kapacitású napelemet szereltek a csarnok tetejére. Mivel az új komplex logisztikai központ átadásával az energiafelhasználás 40%-kal nőtt, készültek a napelempark kétszeresére növelésére, így 2023-ban megkapták az összevont erőművi engedélyt 1 megaWatt kapacitással, tudtuk meg az elnöktől. Nemcsak villamos áram ára ugrott meg a Covidot követő gazdasági világválság óta, hanem a gázé is, és mivel a tész telephelyének a fűtése gázra alapozódott, a biztonság, klímavédelem és fenntarthatóság érdekében a gázfűtés jelentős részét kiváltották hőszivattyúval. Tavaly emellett öt tagi telephelyen bővítették a napelemparkot, a következő időszakban pedig az a cél, hogy a műanyag és egyéb mezőgazdasági hulladékot együttesen tárolják, megoldják azok feldolgozását, valamint a növénymaradványok komposztálását.
Közös feldolgozás, saját márka
A DélKerTÉSZ hosszú távú tervei közt szerepel másodlagos együttműködés ösztönzése. Nagypéter Sándor szerint a vertikális integráción kívül a horizontális integrációban is előre kell lépni, hogy versenyképesek lehessünk a nemzetközi piacokon. Így például ha az alföldi régióban működő négy nagy, főként paradicsomot hajtató tész együttműködne, az mindegyiknek előnyös lenne. Emellett volna létjogosultsága annak is, hogy a nagy felületen szántóföldi zöldséget termesztő gazdák összefogásával termelői tulajdonú zöldségfeldolgozó létesüljön.
DélKerTész logója ismert márka az áruházakban, ám további terveik is vannak, hogy még közelebb kerüljenek a fogyasztókhoz. Ennek egyik következő állomása, hogy idén mintaboltot nyitnak Szentesen és Budapesten. Ezek mellett pedig webshop működtetésével igyekeznek elérni még több fogyasztót közvetlenül. A mintaboltok és a webshop révén meglesz az esély, hogy a DélKerTÉSZ branden kívül a már szintén bevezetett Szentesi Vagányok márkanévvel magasabb szintre kerüljenek, és nagyobb szeletet hasítsanak ki az áruházak kínálatából.