0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. július 22.

A hosszú élet titka: 6 szokás, amitől rekord ideig élnek a kék zónák lakói

Legtovább élő embertársaink bolygónk úgynevezett kék zónáiban laknak. Bár ezt a teljesítményt általában táplálkozásuknak tudjuk be, a képlet nem ilyen egyszerű – a titok nyitja az életmódbeli szokások összességében rejlik.

Éljen közösségi életet

közösség
Fotó: Freepik

A nyugati ember közösségi életet legfőképp online felületen él. Nem így a kék zónák lakói!

Ők jóval több minőségi időt töltenek környezetükkel, legyen szó önkénteskedésről, hitközösségekről vagy akár családi kapcsolatok ápolásáról.

A közösségi élet pedig bizonyítottan szerepet játszik abban, hogy elkerülhessük az elmagányosodást, mely jelenség akár testi tünetekben, fizikai egészségünk romlásában is megmutatkozhat. Így ha hosszú és tartalmas életet szeretne, éljen társasági életet!

Pakolja meg tányérját zöldségekkel

rizsétel zöldségekkel
Fotó: Freepik

Bár a kék zónákban nem feltétlen vegetáriánus étrendet folytatnak, táplálkozásuk alapját zöldségek és gyümölcsök teszik ki. Ahhoz pedig, hogy igazán laktató, tápanyagdús fogásokat készítsenek, van egy nagy fegyverük: a hüvelyesek. Ezek ugyanis egyaránt tartalmaznak fehérjét, szénhidrátot, rostokat, antioxidánsokat, így aztán rövid és hosszú távon is jó hatással vannak egészségükre.

A dietetikusok azt ajánlják, legalább heti 2-3 alkalommal képezze főétkezésünk alapját valamilyen hüvelyes, például bab, lencse, zöld- vagy csicseriborsó.

Készíthetünk belőlük ragukat, krémleveseket, rakott ételeket vagy akár színes salátákat is.

Ülje körbe az asztalt szeretteivel

evés

A kék zónákban az evés nem magányos tevékenység, sokkal inkább szociális esemény. A közös étkezések segítenek fokozni a közösséghez tartozás, a kapcsolódás érzetét. Nagy beszélgetések alkalmával csiszolhatjuk kommunikációs készségeinket, bővíthetjük ismereteinket is.

Lényegében sokkal kiegyensúlyozottabban távozunk az asztaltól, ha barátainkkal, szeretteinkkel közösen étkeztünk.

Való igaz, a dolgos hétköznapokon ez sokszor nehezen kivitelezhető. Ha lehetősége van rá, hangolja össze ebédidejét ismerősével, és egyenek közösen valahol. Esténként üljön össze a család, fogyasszák el közösen a vacsorát, ahelyett, hogy mindenki külön-külön, elvonulva enne. A hétvége pedig remek alkalom nagy összejövetelekre, közös villásreggelire, vasárnapi ebédre, baráti vacsorára.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/cleanplates.com

Magazin ajánló: