0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 23.

Ezért ne együnk túl sok gyümölcsöt

Habár a gyümölcsfogyasztás az egészséges életmód egyik alappillére, ezt sem szabad túlzásba vinni.

A túlzott gyümölcsbevitel ugyanis növelheti az olyan súlyos problémák kockázatát, mint például a szívrohamét, a cukorbetegségét, miközben a fogyókúra hatékonyságát is csökkenti. Arról nem is beszélve, hogy hosszútávon a gyümölcscukor még fogainkat is károsíthatja – hívja fel a figyelmet a gildshire.com.

Egészségünk érdekében

Ha túl sok gyümölcsöt fogyasztunk, megemelkedhet a szérum trigliceridszint, mely akár szívrohamot is előidézhet. Azoknál, akiknél egyébként is magasabb ennek a kockázata, különösen fontos kerülni a túlzott gyümölcsbevitelt.

A nagymértékű fruktóz továbbá gyulladásos folyamatokat indíthat el a szervezetben, sőt, a vérnyomás növelése mellett még a veséket is károsíthatja. Az inzulinrezisztenciával, azaz a cukorbetegség előszobáját jelentő betegséggel küzdők állapotát a finomítatlan cukor mellett a gyümölcscukor is súlyosbíthatja.

Diéta alatt

Rossz hír a fogyni vágyók számára, hogy habár a gyümölcsök természetes módon előforduló cukrot tartalmaznak, az is ugyanúgy cukor.

Ha a finomított cukros édességek helyett inkább gyümölcsöt fogyasztunk, már sokat tettünk egészségünk érdekében, ugyanakkor ne csodálkozzunk, ha nem látunk változást a mérlegen.

A banán, a szamóca és a szőlő egyike a legmagasabb fruktóztartalmú gyümölcsöknek, ezeket diéta alatt próbáljuk kerülni. Ugyanez elmondható a gyümölcslevek, turmixok és az aszalt gyümölcsök esetében is, hiszen a préselés során csökkenő rosttartalom miatt ezekkel szinte csak gyümölcscukrot viszünk be.

A bogyósgyümölcsök, úgy mint az áfonya vagy a szeder, az alacsony fruktóztartalom miatt remek választásnak bizonyulnak akár fogyókúra alatt is.

Mértékkel fogyasztva

Az, ha valaki szinte csak gyümölccsel táplálkozik (ami, valljuk be, azért nem gyakori eset), vagy mellette nem fogyaszt elegendő zöldséget és fehérjét, számos betegség kiváltó oka lehet. Ilyen például a fogszuvasodás, a kóros fáradtság, a különböző bőrproblémák, sőt, akár még a csontritkulás is. Ennek az oka az, hogy a gyümölcsök nem tartalmaznak olyan létfontosságú elemeket, mint a B12-, A- és D-vitamin, sem pedig fehérjét.

A gyümölcsök mértékkel történő fogyasztása természetesen ajánlott. Érdemes olyat választani, mint például a magas víztartalmú görögdinnye vagy pedig az antioxidánsokban gazdag áfonya.

Forrás: gildshire.com

Magazin ajánló: