0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 14.

Nyugodtan ehetünk hamburgert- egy feltétellel

A hamburgerről úgy hírlik, hogy egészségtelen zsírokban tocsogó gyorsétel. Érthetetlen módon ugyanezt tartják a pizzáról és a lasagne-ról is. Pedig minden attól függ, hogy hogyan és miből készül.
Ezeket a kifogásolt ételeket – mint a burger – el lehet készíteni úgy is, hogy abszolút beilleszthetők legyenek az egészségvédő táplálkozásba. És, hogy gyors lenne? Ezt mindenki döntse el maga a végén.

A hamburger egy rendkívül összetett étel, azért tűnhet gyorsnak, mert jól élő lehet készülni vele. És a gyorséttermek ki is használják ezt. De nem lesz annyira gyors, ha minden részletét magunk készítjük el. Viszont legalább megérdemelten és nyugodt lelkiismerettel falatozhatjuk a luxusszendvicsünket.
Szerencsésebb a hamburgerezést olyan napra tervezni, amikor bőven van időnk pepecselni a konyhában. És ami még segíthet lefaragni az időből, ha van egy kis maradék köretünk előző napról. Rögvest kiderül, hogy ez miért is lehet áldásos.

hamburger burger

Először is képzeljük el a kész hamburgerünket, milyen a burger, a buci, milyen mártások, töltelékek legyenek benne? Ezeken érdemes átfutni mielőtt belekezdünk.
A most következő összetevőket tekintsük csupán kezdőkészletnek. Elindulni, tapasztalatokat szerezni jók lesznek. Aztán igazítsa nyugodtan a család igényeihez.

És még egy fontos információ, a hamburgernek nem kell mindig egyformának lennie, lehet mindig (legalábbis minél gyakrabban) más, például szezonális.
  • burger buciBurger, húsmentesen:

mérjünk ki 300 g tisztított zöldséget ízlés szerint, az összeillőség elvét szem előtt tartva. Érdemes többfélét választani a következők közül: sárgarépa, vöröshagyma, cékla, gomba, brokkoli, karfiol. Leheletnyi olajon pirítsuk át a nagyobbacska darabokra vágott zöldségeket. Hagyjuk hűlni, és keverjünk hozzá 250 g főtt, lecsepegtetett hüvelyest (babot, lencsét, csicserit), 70 g főtt rizst (vagy más tetszőleges gabonafélét: bulgurt, árpát, quinoát). (Remek lehetőség hasznosítani az előző napról megmaradt köret maradékát.) És aprítóval zúzzunk mindent morzsás állagúvá. Adjunk hozzá 40-50 g zabhelylisztet, 2-3 gerezd fokhagymát, 2 evőkanál szója szószt, 2 evőkanál élesztőpelyhet, sót, borsot, fűszerköményt és gyúrjuk össze az alapanyagokat. Kissé képlékeny, könnyen formázható masszát kell kapnunk. Ha túl nedvesnek érezzük, tehetünk hozzá még egy kevés lisztet. Készítsünk 4 nagyobb vagy 8 kisebb burgert, amiket sorakoztassunk egy tálcára és tegyük be a hűtőszekrénybe tíz-tizenöt percre. Vékonyan kiolajozott serpenyőben süssük ki egyesével.

  • Buci:

egy tálban keverjünk össze 250 g átszitált kenyérlisztet, fél csomag instant élesztőt, 1 evőkanál cukrot, 1 teáskanál sót, 50 ml langyos vizet, 70 ml langyos növényi tejet, 40 g olvasztott margarint. Dagasszunk belőlük tésztát, kelesszük meleg helyen legalább 1 órán keresztül. Melegítsük elő a sütőt 190 °C-ra. Osszuk négy részre, gömbölygessünk belőlük zsemléket, és sütőlapon hagyjuk kelni kb. egy órát. Langyos tejjel kenjük le a tetejüket és szórjuk meg szezámmaggal. Kb. 15 perc süssük meg a bucikat.

  • Sajt:

egy edényben alaposan keverjünk össze 470 ml natúr mandulatejet, 30 ml semleges ízű olajat, 1 evőkanál miso-t, 30 g étkezési élesztőt, 28 g agar-agar port, fél teáskanál sót, és negyed- negyed teáskanál őrölt fűszerpaprikát és kurkumát. Közepes lángon forraljuk fel, és főzzük további 7 percig, folyamatosan kevergetve. Egy 23 cm x 33 cm-es sütőlapot béleljünk ki sütőpapírral, majd óvatosan öntsük rá a masszát. Simítsuk el vékony rétegben, aztán fedjük le egy másik sütőpapírral. Néhány órára tegyük hideg helyre, amíg teljesen megszilárdul. Húzzuk le óvatosan a felső sütőpapírt és vágjuk 12 részre a „sajtlapot”.

Forrás: magyarmezogazdasag.hu

Magazin ajánló: