0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 21.

Szíve is meghálálja: 6 ok, amiért megéri chia magot enni

Hogyan hat szervezetünkre az aprócska egészségbomba és mennyit fogyasszunk belőle?

Felveszi a harcot a szabad gyökökkel

Az aztékzsálya-mag bőven tartalmaz antioxidánsokat, például polifenolokat, melyek védelmet biztosítanak az oxidatív stresszel valamint a szabad gyökökkel szemben is.

A szakemberek szerint az oxidatív stressz mérséklődése a krónikus betegségek kockázatát is csökkenti.

chia mag

Jó tesz a szívnek

Omega 3 zsírsavai segítik megfékezni a „rossz”, azaz az LDL koleszterin mennyiségét, miközben növelik a „jó”, vagyis a HDL-koleszterinszint mértékét. A koleszterinszint pedig jelentősen befolyásolja szívünk egészségét.

Növényi fehérjeforrás

A vegetáriánusoknak és a vegánoknak fokozottan ügyelniük kell arra, hogy elegendő fehérjével lássák el szervezetüket.

A chia mag remek partner ebben, ugyanis két evőkanálnyi apró mag 5 gramm proteint is biztosít.

Bár ez korántsem fedezi napi fehérjeszükségletünket, „sok kicsi sokra megy” alapon mindenképp érdemes fogyasztani. Fehérje hiányában ugyanis nem tudnak megfelelően működni se izmaink, se immunrendszerünk, de még a sebgyógyulás is jóval lassabbá válik.

chia puding

Forrás: magyarmezogazdasag.hu/eatingwell.com

Magazin ajánló: