0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. június 21.

Szíve is meghálálja: 6 ok, amiért megéri chia magot enni

Hogyan hat szervezetünkre az aprócska egészségbomba és mennyit fogyasszunk belőle?

Tele van tápanyaggal

Olyan mikrotápanyagokat, vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz, mint a kalcium, a vas, a magnézium, a foszfor, a kálium, a cink, az A- és a B-vitamin, és még sorolhatnánk.

Mennyit fogyasszunk?

Egy evőkanál, azaz nagyjából 28 gramm chia mag 138 kalóriát, 12 gramm szénhidrátot és 9 gramm zsírt tartalmaz.

A napi ajánlott mennyisége 1-2 evőkanál.

Túl sokat se szabad fogyasztani belőle, hiszen, mint láthatjuk, kalóriadús élelmiszerről van szó.

Hogyan készítsük el?

chia puding málnávalLegnépszerűbb elkészítési módja a puding. Ehhez nem kell más, mint chia mag és tehén- vagy növényi tej, de ízlés szerint akár édesítőszer is adható hozzá. Utóbbi esetben mindig természetes édesítőszer mellett döntsünk.

Egy kis tálkába tegyünk chia magot, öntsük fel egy kis tejjel, majd tegyük egy éjszakára hűtőbe.

Reggelre a magok jól megszívják magukat és már készen is van a chia puding. Fogyasszuk gyümölcsökkel, például banánnal, bogyós gyümölcsökkel, de szórhatunk rá kókuszreszeléket, liofilizált gyümölcsöket, vagy ehetjük lekvárral is.

Zabkásába, joghurtba, smoothie-ba is csempészhetünk belőle. Sőt, süteményekhez is adhatunk chia magot, például muffinhoz, palacsintához, akár házi kenyérhez is.

Salátaönteteket, lekvárokat is feldobhatunk vele.
Forrás: magyarmezogazdasag.hu/eatingwell.com

Magazin ajánló: