0,00 HUF

Nincsenek termékek a kosárban.

2024. április 20.

Vércukorszint-csökkentő reggelik: a 6 legegészségesebb párosítás

Bizonyára mindenkinek vannak jól bevált, kedvenc reggeli fogásai. Ám nem biztos, hogy azok a finomságok ízlelőbimbóinkkal ellentétben a vércukorszintnek is jót tesznek....

Számtalan tévhit kering azzal kapcsolatban, mi tesz jót a vércukorszint számára. A hiedelmekkel ellentétben a kulcs nem a szénhidrátforrások teljes elhagyásában rejlik. Sőt! A titok nyitja azok megfelelő párosítása, a szénhidrátok „felöltöztetése”. Ha ugyanis kiegészítjük őket más makrotápanyagokkal is, nem csak szervezetünk energiaellátottságáról gondoskodunk, de vércukorszintünk optimalizálásáról is – írja a Clean Plates.

zabkása gyümölcsökkel

A jó minőségű fehérjék, a szívbarát zsírok mind-mind lassítják a szénhidrátok emésztésének folyamatát. Ez pedig azért előnyös, mert így ahelyett, hogy a vércukorszint hirtelen megugrana, szépen lassan, fokozatosan fog megemelkedni. Az eredmény? Sejtjeink megfelelő ütemben jutnak a kincset érő energiaforráshoz, fókuszáltabbak leszünk, kordában tudjuk tartani étvágyunkat.

Az alábbiakban 6 olyan ételpárosítást mutatunk be, melyeket akkor is bátran fogyaszthatunk, ha oda szeretnénk figyelni vércukorszintünk szabályozására.

Válasszuk ezeket a nap első étkezéseként, és biztosan elkerül hosszú ideig az éhség. De akár uzsonnára, nassolnivalóként is ajánljuk a következő finomságokat.

Natúr joghurt bogyós gyümölcsökkel

A natúr joghurtban található tejcukor szénhidrátforrást biztosít szervezetünk számára, amit a benne lévő fehérje és zsír remekül kompenzál.

Ám ez természetesen függ a joghurt fajtájától is, így semmiképp se a zsírcsökkentett verziók mellett tegyük le voksunkat. Jó választás lehet a görög joghurt vagy akár a skyr, azaz a joghurtállagú, magas fehérjetartalmú izlandi krémsajt. Utóbbi egyre több szupermarket hűtőpultjában található meg. Mindenképp figyeljünk oda a tejtermék hozzáadott cukortartalmára, a cukros verziók ugyanis kerülendőek. Válasszunk inkább natúr joghurtot, majd ízesítsük házilag.

Ehhez tökéletes alapanyagok a bogyós gyümölcsök, melyek telis-tele vannak rostokkal, ennélfogva remekelnek a vércukorszint stabilizálásában is.

Bármelyik jó választás lehet közülük, ám ha biztosra akarunk menni,

párosítsuk joghurtunkat málnával,

ugyanis arányaiban ez a bogyós gyümölcs tartalmazza a legtöbb rostot.

natúr joghurt málnával

Görög joghurt mogyoróvajjal

Nem csak gyümölccsel, magvajjal is fogyaszthatjuk a népszerű tejterméket. A mogyoróvajtól joghurtunk nem csak ízletesebb lesz, de egészséges zsírtartalma is növekszik.

Egy kutatás során bebizonyították, hogy

a reggelire fogyasztott mogyoróvaj egész nap segíthet kordában tartani éhségérzetünket.

Ez annak köszönhető, hogy fogyasztása támogatja a gyomorban lévő, jóllakottság-érzetért felelős hormonok termelődését.

mogyoróvaj

Forrás: cleanplates.com

Magazin ajánló: